AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.270

E46 MII-Sportpaketet, all utrustning?

Hej!

Jag har försökt att söka men hittar inte vad jag letar efter! Jag undrar helt enkelt om det någonstans finns en exakt lista på allt som MII-paketet till E46 innefattar.

Tusen tack på förhand!
Mvh, Peter
Hela det sk "M Sportpaketet":
M SPORTPAKET (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Imolaröd, Orientblå, Titansilver, Mystikblå, Silvergrå, Oxfordgrön, Safirsvart, Svart, Alpinvit. Klädsel: Laser/Alcantara Svart/Antracit. Sportchassi, Sportstolar, M läderratt (Lädersportratt vid SMG-växellåda), Interiörlister Alu Black Cube, Innertak i antracit, kortare växelspak (vid manuell växellåda), Instegslister med M-emblem, M fotstöd (förarsidan), M aerodynamikpaket inkl bakluckespoiler, Shadowline högglans, Strålkastarinfattning i antracit, M lättmetallfälgar Dubbeleker 68, 17 tum.

M-paket II är vad jag vet "bara" frontspoiler, sidospoilers och bakspoiler.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ingick inte xenon i M-sportpaket II?
Nu får vi skilja på äpplen och päron... :) (eller äpplen och morötter, som vi säger här i Skåne)

"M sportpaket" är som jag skrev här ovanför (alltså inte "II")

M-paket II är är egentligen ett "aerodynamik"-paket, nr 2 i ordningen, därav "II"...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Nja, de finns ett aerodynamik paket med, och de ser inte alls ut som m-sport paketen.

Nej, Men xenon ingår i komfortpaktet på coupen.

För Bmw själva så finns inte benämningen m-sport1 och m-sport II. Detta är bara olika sätt för oss att skilja ett generations skifte i m-sport kofångarna/sidorspoilrarna.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
W: men då stämmer det väl att det vi kallar "M-paket II" är ett aerodynamik-paket, och det är det andra i ordningen som lanserats? Även om de bägge aerodynamik-paketen ser "helt olika" ut...

Det nämns ju också i den första texten jag la in, om M SPORTPAKET, att det ingår "M aerodynamikpaket inkl bakluckespoiler". Och när man eftermonterar detta aerodynamikpaket kallas det M-paket II...väl?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Okej, då gär jag såhär istället:

Aerodynamikpaketet: Länk

M-sportpaket generation1: Länk

M-sportpaket generaton 2: Länk

Vid brytningen 09-01 så kom alltså en ny generation m-sportpaket, det vi kallar m-sport II.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ok..men alla tre paketen heter dock "aerodynamic package", men de två sista heter "M Aero...".

Så egentligen är M-paket II (M-sport II?) det tredje i raden av aerodynamiska paket...såvida inte länk 1 och 2 fanns samtidigt...vilket jag misstänker... ;)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.