|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en MKIII (tror jag) som ljudet från radion/CD/GSP/TV helt plötsligt bara försvinner. Ibland kan man få tillbaka ljudet om man tex byter från radio till cd och tillbaka till radio men inte alltid. Det känns inte heller som en "klassisk glappkontakt" för det blir bara tyst för att sedan helt plötsligt komma tillbaka. Har inte heller kunnat se något mönster då ljudet försvinner. Dock fungerar ljudet alltid då man startar bilen. Någon som varit med om liknande och har ideer om vad som är problemet??? Finns det någon i Sverige som säljer kabel för att ta bort TV spärren till överkomligt pris? | |
|
Jag har exakt samma problem men jag får bara igång min om jag stänger av radion och sätter på den igen. Och jag tror att ibland när den dör så är det typ vid ett litet gupp i vägen, men jag är inte säker. Ha det Henke006 /Henke006 (ATT STYLA EN VOLVO ÄR SOM ATT SMINKA EN GRIS) |
|
|
Ja jag hade samma fel.. I mitt fall så hade kontakterna på förstärkaren ärgat lite grann. Hade lös alla kontakter och använde elspray samt drog ur och in kontakterna ett antal gånger. Efter det så fungerade det kanon. Annars om det inte fungerar tippar jag på förstärkaren. Förstärkaren på min bil är bytt av förra ägaren, Dokumenterat. Lycka till FLAYEN |
|
|
Ska kolla kontakterna och försöka med lite elspray. Hade jag hittat förstärkaren hade det varit lättare att spraya;-) Kollade igår i vänstra luckan bak men där såg jag bara cd-växlaren och navi cd spelaren. Låter dock som samma symptom som jag har. Var ska jag leta förstärkaren på en 530i Touring -01?? // Anders |
|
| Hade precis samma sak på min MK2 i min förra bil.. Det är som flayen säger, skruva lös enheten och rengör med kontaktspray, sen fungerade det klockrent för mig | |
|
Låter helt klart som jag skulle lösa problemet med elspray. Var hittar jag förstärkaren?? Försöker vara lite lat så slipper jag leta genom hela bilen och hitta massa saker som jag åndå inte vet vad det är ;-) //Anders |
|
|
Förstärkaren sitter under golvet i bagaget, |
|
|
vid luckan på vänster sida. Du lyfter ut locket över reserv hjulet, sen så har du en plast kåpa på vänster sida. den sitter fast med några kupol mutrar i plast, lossa dessa och ta bort kåpan. Sen så har du hittat den. Men jag tror inte att det hjälper med kontakt spray, har samma problem själv och det är nå glapp i själva enheten. |
|
|
Hej ! På min bil blir det likadant när batteriet börjar bli lite dåligt laddat men laddar jag bara batteriet över natten så fungerar det som det ska sedan.. Det är inte klokt vad många "mystiska" fel man kan få med lite taskigt batteri.. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.