|
|
|
|---|---|
m5race |
Hej Har alla m5or e39 svagt knackande ljud från vanosen vid tomgång? Om jag har förstått det rätt så har alla m5or samma vanos, förutom backventilen på de senare modellerna. Stämmer det? Mvh Anders |
|
Backventilen ska tydligen kunna framkalla missljud just vid start på de tidiga modellerna, Min bil spinner dock som en katt på tomgång. Kan inte höra några knackningar. |
|
|
Länk ___ Bilen: Länk |
|
|
Ja min kommentar är - att allt mellan tyst och Diesel, anses av BMW vara normalt. |
|
|
Lite offtopic Hur går det med ban bilen 540is?Blir det några uppdaterade bilder på Zatzy? |
|
|
Går det att uppdatera en -99:a med denna backventil för rimliga pengar? Racerbilen: Länk |
|
| Jag har läst i en gammal tråd att det skulle gå att uppgradera men den lokale "kompetenta" auktoriserade verkstaden som skulle höra av sig "senare i veckan" de tre gångerna jag varit inne hos dem har aldrig hört av sig fast de verkade inte tro att det gick så de kanske inte brydde sig om att kolla... | |
|
2002ti, KBT i köping som skall bygga bur har dragit på det i 4 månader nu, börjar fundera på att hitta alternativ firma... Men jag har själv haft fullt upp med jobb så det går rätt segt. Annars börjar väl iallfall det mesta av delarna ligga i lagret. väntar på lite specialjobb på motorblocket, sen skall det tillverkas en gördel också, |
|
|
Lyfter/lånar den här lite =)) har en 99 m5 har oxå att den knackar på tomgång. har läst att det kan vara backventilen på dom gamla modellerna 99-00:orna. kan man byta dom, värt å byta dom? vad kan det mer vara? bilen går klockrent, märker inte av nå ryck eller dylikt, drar hela registret. tacksam för svar :) |
|
| m5race hur löste du det? | |
| någon som bytt den? :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.