|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa två nya framdäck. Är det någon som har erfarenhet av regummerat (tex Galaxie) eller bör jag lägga några hundra extra för ett par nytillverkade? Vill få en del pengar kvar till ny kamrem bl.a. Förslag?? Thanx/Bobby | |
|
Jag körde förra sommaren på MacRipper regummerat (följde med fälgarna) och jag har inget att anmärka på dimension 195,50,15 höll en säsong bakdäcken alltså :-) Framdäcken har inte slitits nämnvärt. Ska man inte ut o köra på bana varje helg typ så duger det nog med regummerat |
|
| Jag körde på AGI-regummerade sportdäck. Lite sämre än skit var det. Pirelli 6000 var bättre o det är ju rent standarddäck. | |
-:BeeMWe:- |
Märkena håller inte samma kvalité hela tiden, beror på vilken gummiblandning de får till... Ett lager kan vara tokbra medans nästa leverans är sämst. |
|
agi och galaxie är typ samma sak, kommer från samma stålle. jag köpte ett par nya regumerade engng, visst var dom bra, men tog ju slut på mindre än ett år, beror ju på hur man kör, men jag kanske hade kört 1000-1500, med många häftiga accelerationer, men dom ska ju hålla dubbelt så långt ändå. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Jag fick nog en blandning som var för hård. De höll rätt länge, men greppade inte nåt vidare. Helt fel för att vara ett sportdäck. Vet iof inte vad de kostar då de satt på bilen när jag köpte den. Måste vara riktigt billiga för att de ska vara värda pengarna dock. | |
|
Körde AGI räserdäck på min E30, var det blött ute så var det som att köra på hal is!! Första gången jag "smög" igenom en rondell på 2000rpm och gasade ut ur den så fick jag en chock, totalt 0% i grepp...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Jag och många i min släkt har kört på Galaxie i ett antal år. Vinterdäcken är extremt bra och sommardäcken verkar vara väldigt bra för i år. Stommen kommer från michelin och de använder sig av ett asymetriskt mönster i år. Däcken håller ungefär lika länge som vilket däck som helst och jag inhandlade V-däck (240 km/h). 205/60-15 gick på 650 kr/st inkl moms. Det enda jag varit med om under åren är att regummeringen har släppt ifrån stommen. Men det var inga problem att reklamera och få nytt. Jag har även varit med om att det kan uppstå som små luftbubblor på sidan. Troligen för att regummeringen släppt även där. Men det är bara att reklamera. Så vill man inhandla regummerat så bör man enligt min mening välja Galaxie. Det känns som att deras kvalitet är genomgående jämfört med andra regummerade. Dessutom använder de däckmönster från andra kända däcktillverkare. |
|
Mojse |
Kika på dessa länkar, där finns det en massa tips/tester..! Länk Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.