|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Hittat en 520 Touring -92 som jag är väldigt intresserad av! Bilen är hyffsat billig och annonsen innefattar " Lite små fix" Fanns ungefär 3-4 saker att åtgärda. Speciellt en sak, och det är här ni kommer in. När bilen är kall startar den jämt, när bilen är varm så måste man pumpa på gasen för att den ska starta. Den startar inte utan gas och inte med full gas, utan pumpning är vad som gäller. Någon som vet om detta kommer kosta skjortan att åtgärda eller om det är något simpelt fel? Bilen har 24V. Tacksam för svar! MVH / Andreas | |
| Ingen som har nått förslag alltså? | |
|
Den har väll Katt? Är det inte så att bilar med katt inte ska behöva nån tryckning på gaspedalen? Jag skulle avstå en bil som man måste fixa lite själv |
|
|
Det är väl bara bilar med accpump på förgasaren som man kan pumpa in mer bränsle med! Typ äldre amerikanska bilar. Inte ens min Volvo 144 från 1969 har accpump. Det enda man kan tillföra med pumpning är väl luft ?? Mvh Andreas Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. |
|
| Tilltäppt bränslefilter kanske? | |
| är den riktigt billig, köp den, annars skit i den! | |
|
Nu skall jag inte utge mig för att var expert på området, men tänkte ändå ge mig på en gissning. Tycker det låter så drastiskt att bara strunta i bilen om du nu i övrigt gillar den. Vilken BMW eller annan bil med för den delen med samma årsmodell har inte lite fix för dessa pengar som det förmodligen handlar om. Min idè är följande: Låt säga att någon eller några av de sex bränsleinsprutarna inte håller tätt vid avstängd motor. Detta medför då att bilen har för mycket bränsle i de aktuella cylindarna i förhållande till att motorn i övrigt är varm=sur. Därför hjälper det med att du pumpar på gasen loch förmodligen också halvgas för att vädra bort överfödigt bränsle. Att motorn startar som vanligt när den är kall beror på att antingen den stått så länge att bränslet dunstat efter att bränsletrycket försvunnit eller för att en kall motor vill ha fet blandning. Lösningen är då att byta de spridare som läcker. Observera att din kat tar stryk av all oförbränd bensin som rinner ner i katten för att sedan brinna upp när den blivit varm. Keramiken i den kommer med tiden att trilla sönder. Ett annat alternativ är förstås att köpa min 525iT -94 med 20500mil på matären för vettiga pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.