|
|
|
|---|---|
|
sådär nu har jag ett sju helsikes job på min pärla. en kamkedje spännare har lagt av och kedjan blev tillräckligt lös för at slå sönder ca. 5cm av kamkedja guide rälsen i backelit liknande plast samt gnagt lite i bakstyket på guide räls fästet. så nu hade jag lite räls bitar i tråget samt ett metal skimmer i oljan. tyvärr så fanns det till min fasa metal spån i olje filtret dock inga metal spån i olje tråget utan bara en massa plast bitar samt skav märken på kedjan. -- startade bilen som vanligt o körde hem de 8milen. väl hemma gick jag ur o tyckte den lätt lite rått dock ingen skillnand i gång lr tomgång. tänkte nog at det var pga denna jäkla kylknäpp vi hade då. dagen efter startade o den slamrade lite, lät mest från vtoppen lite ala vanos fast mera. mistänkte den direkt. kördetill jobbet men när jag startade igen då jäklar lätt det som en sten kross. samt lite för höjd tomgång . när hon blev varm tystnande det rejält. körde hem med väldigt måttliga varv. tappade ur olja o o tittade efter. jepp olje pump lös (den blev kollad i somras), massa små plast bitar. tjoohoo nu blir det massor med jobb bara plocka ner o göra rent o bytta kedja/spännare/guide rälserna även en guide rälshållare o alla packningarna ska även gå igenom topparna ifl det finns spån/repor i grejorna. hoppas bara at det inte är för stora mängder spån som fart runt i motorn utan de har stannat i filtret.. har jag otur blir det hjärte bytte. mvh. den ledsna sweeper. | |
| Vi hoppas på att du har tur | |
|
Du var alltså medveten om att kedjespännarna var mer eller mindra defekta, och valde ändå att köra 8 mil med bilen? I så fall får du skylla dig själv - det vore osannolikt korkat. I övrigt önskar jag lycka till med renoveringen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Tråkigt att läsa. Hoppas det ordnar sig så lättvindigt som möjligt. Tur att det inte hände mig eftersom jag saknar dina kunskaper och kan bli grinig på strulande teknik och äger en sjujäkla slägga och ett spett :). | |
|
Hur har det gått med bilen? Har du hunnit kolla nåt på motorn? MVH |
|
|
Tråkigt att höra sweeper, eftersom jag har en nästintill identisk bil som du har och har problem med att den skramlar till vid start under en kort stund (c:a 0,5 sekund) innan oljetrycket byggts upp. Hur långt har din gått ? Hade du några problem med kort rassel vid kallstart innan? ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.