|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tubonator, är det den här: Länk ? Allt går att sälja med mördande reklam... |
|
| HAHA nej men jag har sett den annonsen..55 xtra hästar MY ASS..ser du hur det minskar med hkr/mpg ju längre ned man scrollar..det enda trevliga är ju att man kan returnera produkten iallafall..nej jag har en bättre som är en ordentlig konstruktion..att snurrande luft har lättare att ta sig runt saker är ju sant..och att snurrande luft slår sönder/mixar bättre är ju sant också.Återstår väl att se om kraften är tillräcklig dock. | |
|
Att allt skit man sätter i vägen för flödet av luft in i motorn suger in höjer pumpförlusterna är också sant. Med tanke på den hastighet och flöde luften har inne i toppens kanaler så kan man ju "snurra luften bäst man vill innan plenumkammaren, kommer inte att spela någon roll för blandningen i förbränningsutrymmet där det spelar roll, finns ingen "snurr" kvar där. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
nä det har jag tänkt på också,men jag tänkte om det funkar/upplevs så.Kanske ställa upp bilen på en bänk och köra in soppan direkt /viss mängd och mäta med tex vanligt filter/kn..sedan utan turbo-bla bla sen med..på nått sätt..Skulle det kunna klassas som ett "litet" test kanske?? |
|
|
Matte Kvack, varför avfärdar du magneterna innan du testat dem? Tycker du det verkar det ologiskt till skillnad från pillren? Är lovad ett svar från motormiljö ikväll. För övrigt tycker jag det vore bättre att fortsätta diskussionen i den andra tråden om pillren så slipper man läsa i tvåtrådar om samma sak. |
|
|
Håller med Björn:vi kan ta magneterna där med.Varför skulle inte tex du testa magneter??svara på det??Att vända bränslemolekylerna hmm..skall ut och jogga lite nu,när jag kommer tillbaks,så skall jag printa ut den grejen jag beställt (tillverkad i europa) och se hur de resonerar gällande anvisning etc. Vad gäller logiskt och ologiskt,så tror jag nog att en magnet a 3cm inte hinner vända på molekylerna eller göra nån effekt alls(se inte hur de skulle kunna göra det)..vi hoppar tillbaka nu. |
|
kilroy |
Klart att pillren fungerar. Jag blandade både gröna och blå piller (för att vara säker) och förbrukningen sjönk direkt med 2 dl/mil + att det kändes som att jag fick 20 extra hästkrafter. För säkerhets skull installerade jag dessutom turbonatorn och fick direkt dom utlovade extra 55 hästkrafterna. Totalt 75 extra hästkrafter adderades till mina ursprungliga 484 till en kostnad av några hundralappar. Det bästa med att vara försäljare är att det föds minst 1 miljon nya idioter varje timme. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
| Läs motormiljös hemsida.och vad gäller turbonator är det självklart skit.det fattar alla och förhoppningsvis även dryga skåningar.Utan att behöva poängtera det. | |
|
Jag innstämmer och alla hamnar i skåne.. Björn kolla den canadensiska hemsidan.. www.officialfuelbusters.com |
|
kilroy |
Länk Uppenbarligen hamnar en del av dom längre norrut... Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
Det fanns en artikel i Göteborgs Posten 090811 om Euroad. Lokaltrafiken har testat tabletterna på Marstrandsfärjan i sommar och utvärderar ihop med studenter från Chalmers. De har sett en viss förbrukningsminskning och lägre utsläpp av Co2 och annat. Även ett åkeri citeras som har sett sänkt förbrukning men inte några 20 % som utlovas utan snarare 7-10 %. Enligt företaget som säljer produkten är det inte något humbugg utan en vegetabilisk tillsats som gör att kolatomerna förbränns fullständigt och därför blir det inga sotrester kvar. Jag vet inte vad man ska tro. Vågar man prova? |
|
|
Jag har testat dessa när jag hade ett mystiskt problem med min 530d, den blev orkeslös kring 180 km/h, bmw letade o letade men hittade inget fel, jag körde på pillren ett tag och helt plötsligt började den dra hela vägen. Om det beror på pillren vet jag inte, problemet dök aldrig upp mer, jag använde inte pillren mer eftersom jag inte märket nån skillnad i bränsöleförbrukningen. Kanske hade det kleggat igen nånstans som pillren löste upp..? |
|
| Placebo/sockerpiller... som att pissa i tanken på en etanolbil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.