AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.801

Tillsatsmedel för Diesel & Bensin, EuroAD Kan det vara nåt.

Sida 1 av 2
He
70
Heavy
530D Touring -00
Just nu testar jag ett tillsatsmedel för Diesel en Produkt som heter EuroAD.
Enligt återförsäljaren skall det Sänka Bränsle åtgången samt förbättra prestandan, Länk till Återförsäljaren Länk
Jag kan redan efter 2 tankningar märka en lägre bränsleförbrukning vid blandat körning, jag kör i stort sätt samma sträcka varje dag.
Utan tillsats 0.74 l mil Med tillsats 0,67 L mil inte så stor skillnad. gjorde ett test på landsvägen 6 mil och förbrukningen stannade på otroliga 0.47 l milen. har tidigare som best klarat 0,54 l milen och jag kör en 530 D.
Vill veta om det finnes andra på forumet som Hört om detta eller testad produkten i fråga. Jag är än så länge positiv till produkten.

Låter ju otroligt måste jag säga.
Var kan man införskaffa sig nått sådant?
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Är den uppmätta besparingen tillräcklig för att kompensera för priset på tillsatsen då? :)
He
70
Heavy
530D Touring -00
Om ni kollar på www.motormiljo.se kan man göra en drivmedelskalkyl
vad det kostar med tillsatsen.
tillsatsen kostar 50 öre liter ink moms men min besparing är närmare 1 krona liter. 1 tabelett räcker till 75 liter och kostar 37.50
men besparingen blir mera än dom 37 kr som tillsatsen kostar.

Det är vridmomentet som räknas.
in
3
inli
318 -95
Eftersom det låter otroligt är det ju följaktligen knappast troligt att det fungerar...
in
3
inli
318 -95
Från det stora landet i väster.

Länk

"Gas-Saving" Advertising Claims
Be skeptical of the following kinds of advertising claims.
"This gas-saving product improves fuel economy by 20 percent."
Claims usually tout savings ranging from 12 to 25 percent. However, the Environmental Protection Agency (EPA) has evaluated or tested more than 100 alleged gas-saving devices and has not found any product that significantly improves gas mileage. In fact, some "gas-saving" products may damage a car's engine or cause substantial increases in exhaust emissions.

Med lite kritiskt tänkande och grundläggande motorkunskaper
borde man inse att det är för bra för att vara sant!

He
70
Heavy
530D Touring -00
Jag Förstår Halelulja kjänslan om dessa produkter.
Filmen beskriver en annan produkt än denna.
EuroAD kom till för bara några månader sedan och är en helt ny produkt.
Jag kan inte beskriva hur stor min skeptiska sida var när vi fick informationen till företaget jag arbetar på.
Jag har själv svårt att tänka mig att en sådan Halelulja produkt kan fungera när alla andra inte gör det.
efter att jag pratade med en återförsäljare på produkten, blev jag övertygat att inget med denna tillsats är skadlig för motorn. (Jag vill ju inte förstöra min starka Diesel), Så det var bara att testa för mig själv för att se om detta kunde fungera. åtminstone så rengör den bränslesystemet och förbränningskamrarna. Lägre förbrukning spelade inte så stor roll.
men efter 2 takningar med 2 piller pr tank (2 piller dom 2 första tankningarna för grovrengöringen i början) sedan 1 piller pr tank.
Som sagt nu råkar min bil svara på gasen bättre och lite mindre bränsle tar den. så jag fortsätter köra en stund till på detta tills jag förbrukad startpaketet som skall räcka till 8 tankningar. deesutom är startpaketet gratis. åtminstone får man en renare motor (inuti)

Det är vridmomentet som räknas.
Vantage
Kul att det funkar:-)))
Man kan chippa en bil och ingen säger att prestandan blir sämre då, så varför skulle effekterna bli sämre just nu kan man fråga sej ??
Skitsamma om minskningen är marginell, för du får åtskilliga tabletter för vad en chippning kostar och den rengör inte din motor;-))
Lycka till och hoppas det funkar i fortsättningen med......

Vantage
startpaketet gratis??? Hmm
kilroy
Låter som en produkt som säljs via TV-shop..."Gå ner 4 kg/vecka med en diet på bearnasiesås och pommes frites"...

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Jag har kört på euroadd med mina andra bilar,och inget har hänt med motorerna..Bränsleförbrukningen har sänkts rejält..har genom åren hittat ett sjysst system att sänka förbrukningen med (kombinationer) som funkar (tack volvo för att ni byggde en motor som höll haha 850) nu håller jag på att rensa ut ledningarna i min nya 740 ia..märker redan lite resultat..har gått från 1.32-1.35 blandat till 1.25-1.27 och då fis.kör jag inte..och det är ju kalla vintern här i sthlm..215.60-16 2.6 kilo tryck fram o bak..har testet tripak förut..ok det smörjer sjysst och motorn går jämnare..priset per liter hamnar runt ca 25-28öre och visst sänker det 1 dl..har mätt..euroadd är dyrare..men du sparar i längden..tripak kan man använda om man skall mixa e85 + 95/98 du kan ju också göra det med euroadd,men tripak funkar bättre..sparade mycket när litern kostade 15..kan återkomma med siffror långkörning nästa vecka..kan dra en tur till uppsala och tillbaks..om nån är intresserad.

Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag har testat detta för länge sen och jag tror att det fixade ett problem i min 530. Men det är jag inte säker på. Jag märkte ingen skillnad på förbrukning, men de har ju en massa referenser som säger att det är bra, så nån nytta gör det väl...?
Det gör nytta,men man bör helst byta motoroljan efter de 2-3 första tankningarna..Varför???jo för att beläggen som rensats ut hamnar i oljan och skitar ner den rejält..kör man vidare på samma olja så sänks inte förbrukningen som den skall..jag testade båda sätten och när jag intebytte så blev effekten sämre..När jag sedan spolat rent och bytt olja,ja då sänktes förbrukningen rejält..körde min s70t5a och fick ner förbrukningen ca 2dl..

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Kvack, -gissa om förbrukningen hade sjunkit om du bara bytt olja utan att stoppa i piller? :-) Följ även vår kula diskussion här: Länk

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Transocean
Jag tycker att vi sätter stop på bensinpillerdebatten här och härLänk. Ni måste förstå att Matte Kvack jobbar med Multi Level Marketing (MLM) och och har investerat egna pengar för att sälja dessa kanadensiska bluffpiller som the Gasoline Pill Inc tillverkar. Hela återförsäljarnätet i Sverige består mer eller mindre av privatpersoner med hotmailadresser och det hela liknar en pyramidblåsning. Att herr Kvack faktiskt lyckats styra debatten på AP dit han ville och skapat en jättelång tråd läs reklam om dessa piller tycker jag är underhållande och ett bevis på rätt karriärval.

hahahahah ..Transocean ..du är värd en flaska whisky för den härliga kommentaren.Pyramidblåsning??Det var det värsta jag hört.Vet inte om jag skall känna mig stolt över att ha orsakat en debatt över en produkt (när det enda jag ville ha var lite feedback från annat folk om de testat piller) Eller rädd för din trångsynthet??Vi lever i ett fritt land och fråga/kommentera kostar ju inget för nån.Sitter och skrattar så tårarna sprutar just nu.. MLM multi level marketing (får googla det) hade ingen aning att det enns fanns ett sånt ord..Dock är jag hedrad över att du ser mig som en SÅ skarp försäljare.TACKAR OCH BUGAR..kanske borde ge mig in i politiken ist,så nått blir gjort skratt.Och du har rätt,jag erkänner.Jag har investerat i pillrena,375 kr för 2v sen..inget mera.fick 10 st aktier i företaget HMM eller var det piller kanske..jaja..LÄS VAD företaget säger om motorgarantier etc..Jag har dessutom faktiskt märkt en sak..nästan alla de bilar de har testat som referenser är dieslar..har nån märkt det??och de bra resultaten är på just dieslar,fast nästan alla kör bensin..Så jag tycker som andra här att det är hög tid att klämma åt företaget om lite mera info..Var en kille som heter björn härinne som väntade på test-papper.Skall bli kul att läsa om dem framöver.SKÅL
Länk eller Länk för den som vill lära sig mera om vad MLM är och dess koncept, "originalet" till tramset heter amway Länk och har en svensk gren: Länk

Vi försökte komma åt en av deras produkter (som var väl lämpad för en del av sjukvården) men dom tvär vägrade göra seriösa affärer företag emellan utan ville med alla medel få in MLM-metoden istället för "normala B2B relationer" givetvis ratade vi detta "företag"

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Dessa piller tar bara plats i tanken :-)
Hmm intressant sida faktiskt..JAJA nästa vecka blir det lite svar hoppas jag.
Varför inte kombinera piller med magneter på bränsleledningen, måste ju bli supereffektivt ;-)
Är det samma typ av piller till bensin och diesel? Om så, vad kan vi dra för slutatser utifrån det?
Nej det är olika piller till diesel..gröna och blåa till bensin..Och som sagt magneter är bara bluff direkt.Dock har jag kört piller samt sportluftfilter/nitrogen i däcken (allt för att vara snäll mot miljön) och för mig är det lyckat..Men jag har beställt lite grejer som jag skall testa/för att se om de är bluff eller inte (jag bara måste,ligger i mitt blod bara) och kan man få ihop många bäckar små,så why not nån nytta kanske det gör.annars så brukar jag avråda mina polare all skit.Det är alltid jag som testar sån här smörja,vet inte varför det har blivit så.Men jag känner att jag måste ha reda på sanningen om det funkar eller ej.Har betäll en sån där jäkla turbonator som swichar in luften i motorn haha..polaren är på semester i miami,så han får ta med sig en sån hem till mig..Så får jag köra in den i luftröret och testa den skiten med.Blir intressan`??kanske blir en tråd om den med haha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.