AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
974

Skum kontakt vid batteri, vad är det för nån? (Bild)

CK
269
CKamondi
740iA -95
Bytte batteriet idag och hittade i samma veva en kontakt som slutar under ljuddämpningen, den går inte att dra ut mer än några cm och något som ska paras ihop med kontakten hittar jag inte. Vad är det för något?

Länk

Mvh Christian

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Ah! one of those... Nej jag vet inte på rak arm, men jag hade samma "men vad fan är detta" känsla på min 535 -91 som var synnerligen välutrustad men ändå hade mängder av icke anslutna kontakter lite var stans. Man får ju huvudbry, är det något som inte funkar? kan det vara något som hoppat isär. eller tänk om jag kopplar in den här då kanske...
CK
269
CKamondi
740iA -95
Heh, nog fasen är det jobbigt. Det enda som inte funkar på bilen är intensivspolningen och värmeslingan i höger backspegel, misstänker att den inte är till det iaf :).

Mvh Christian
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har mängder med kontakter som inte är anslutna jag med. Förmodligen är det till något utrustningsalternativ som inte valdes när bilen köptes. Om du kollar bakom inredningen till vänster i lastutrymmet bak hittar du säkert massa kontakter som ska gå till cd växlare och lite annat. Tycker det är rätt skönt att dom dragit kablar även fast grejjerna inte sitter där. Kopplade in stora ljuspaket på min bil utan problem tack vare att det redan satt kontakter för det bakom inredningen. :)

Du bor/bodde i hällby va? Kan jag nog droppa pumpen i brevlådan på väg hem från verkstan. Säg till när du kollat om din funkar.
CK
269
CKamondi
740iA -95
Najs :). Jepps, mellan gummihuset och coop-rondellen! Andra huset på vänster sida efter uppförsbacken! :). Jag kollar upp pumpen imorgon när jag vaknar! Vad vill du ha för summa för en sån då? :)

Mvh Christian
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Den kostar gratis.
Ug-Lee
Jag vill me ha en sån pump, Vad är den till?

CK
269
CKamondi
740iA -95
Infinite. Har inte hunnit kolla med pumpen, har jävlats med mina vita framblinkersar sen jag vaknade. Vad är enklaste sättet att byta ut orginal oranga mot vita diton? Plocka väck innerskärmen? Sidoblinkersen har jag redan lyckats med!

Mvh Christian
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Låt framskärmarna sitta :) Det är nog enklast om du plockar bort framlyktorna, hjälarna och grillhalvorna sitter med några stjärnskruvar. Sen sitter lyktorna med en 3-4 småskruvar. Blinkersen sitter med en bult o mutter i en glidskåra har jag för mig. Sen ska dom vara vikas ut och dras ur skåran. Tyckte det var ganska enkelt.

Hoppas du fattade lite av vad jag menade.

Länk

nr 6 på länken är vart blinkersen sitter fast. Enligt bilden ska det vara en M5 mutter.
CK
269
CKamondi
740iA -95
Ah, tack :). Tycker bara att muttern som sitter i glidskåran är så dumt placerad att man knappt kommer åt den med något verktyg. Ska testa plocka bort spolbaljan och se om det blir något enklare! Kanske blir lite enklare imorgon i dagsljus :).

Mvh Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.