|
|
|
|---|---|
|
Har en nyligen inköpt 528 Touring -99 vars bakrutetorkare och spolning inte fungerar. Bilen har utbytt ratt till M5. Kan detta fel uppstå p g a rattbytet, eller finns det någon annan orsak som är vanlig till att både bakrutetorkare och spolning inte fungerar. För övrigt verkar även regnsensorn vara heldöd. | |
|
Hejsan.hade exakt samma fel som dig spolning och torkaren,de har samma plusledning så på min var en kabel av i gångjärnet till bakluckan en bit in i taket på bilen på höger sida.är bara att ta loss härligheten skarva ihop och då borde dom fungera på nytt.men kolla först om en säkring har gått. |
|
|
Thank you Nyvall, Rev upp kabelstammen i bakluckan i går och felet fanns bevisligen där. Jag fick nämligen igång både bakrutetorkare och spolare, men utan att hitta det egentliga felet. Kan inte hitta något kabelbrott eller avskavning, men jag har isolerat om kabelstammen och nu funkar det. Frågan är, någon som kan säga mig vilken kabelfärg som matar torkaren och spolarmotorn? Misstänker att jag snart måste dit igen. Finns det något skarvdon längre in under taket som jag kan ha glapp i? |
|
|
Hej igen. borde inte vara skarv längre in i taket.Om jag minns rätt så var den röd med vit rand på sig,om du tar loss den högra bakre högtalaren så där kommer kabelstammen och går igenom en gummidamask så då slipper man och få mer kablar ut vid bakluckan,ps min var av en bit in i taket. Nikki |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.