|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har gjort lite efterforskningar kring vilka motoroljor som är godkända av BMW enligt deras Longlife-konceptet. De oljor som jag listar i denna tråd är BMW Longlife 04 (LL04) då de kommer att ersätta Longlife 01 (LL01) framöver. Fyll gärna på tråden med relevant information och då gällande W-tal och API. Motoroljor som motsvarar BMW original Castrol SLX LL04 0W-30 Motoroljor som endast skiljer sig från BMW original gällande W-tal Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Valvoline Synpower MST 5w30 Motoroljor som skiljer sig från BMW original gällande W-tal och API SM/CF -> SL/CF elf SOLARIS LSX 5W-30 OKQ8 Formula Special 5W-30 Statoil LazerWay C 5W-40 Total QUARTZ INEO MC3 5W30 | |
|
Hej RikardC, Har ett excel-blad över samtliga godkända LL-01 och LL-04 oljor. Samt vilka som passar till vilka motorer. Kan maila den till dej... HAr skickat listan till AP för publicering, men man har nog inte hunnit fixa det. |
|
|
commander_krill Du har mina uppgifter i din gästbok :) |
|
|
Hallå där commander_krill, maila gärna ett ex till mig med. Mvh |
|
|
Gärna en till mig också. Tack! M. Pedersen |
|
|
Gärna, men jag måste ha era mailadresser :-) Freude am fahren |
|
|
Skicka till: robert_t_jansson@hotmail.com Tack! |
|
|
Alla BPs olior är oxå LL godkända samt LongLife! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: Det beror på vad du menar med LL olja. F.n. finns ingen godkänd LL-04 olja, däremot är Visco 7000 0W-30 och 0W-40 godkända som LL-01. Freude am fahren |
|
|
Skicka till: matthias.pedersen@telia.com Tack! M. Pedersen |
|
| Tackar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.