|
|
|
|---|---|
|
Ska byta olja och skulle vilja lyfta bilen, men jag hittar ingen gör det själv hall i göteborg där man kan göra det, någon som vet var detta är möjligt? Kan man byta olja med pallbockar fram bara? | |
|
Ja det går bra att byta olja med pallbockar, men man behöver ett kärl att samla upp oljan i, finns att köpa på biltema för knappt en 50-lapp. Annars finns det en GDS mack intill Mc donnalds vid IKEA bäckebol. |
|
| Finns en i Partille (OKQ8) också, och den på Friggagatan finns nog fortfarande kvar tror jag. Det fanns en i Frölunda också men sist jag var där skulle det renoveras lyftar, jag vet inte när det skulle vara klart. | |
| tack för hjälpen! | |
|
Friggagatan finns kvar, det är varmare där än på OKQ8 partille, dom verkar knappt ha på nån värme där vintertid. BMW CS #5206 |
|
| ligger en stor hall ute bakom hornbach oxå | |
| är bilen sänkt? skulle byta olja i min 325, på friggagatan...min bil va för låg för deras lifter | |
|
Finns OKQ8 på Bäckeboll mitemot IKEA o dom har 2 olika lyftar om det har inte ändrats nåt sen jag var där sist... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| har 2 olika på friggagatan oxå, finns 2 sånna med 4 armar som man sätter under bilen, å sen 2 st sånna man kör "över" å lyfter. den med "armarna" gick inte under bilen alls å den andra skrapade i underredet ordentligt | |
|
Liten sammanfattning då. *GDS Friggagatan Länk = 108 kr timmen för lift och tvätthall. Hyffsat trångt i tvättbåsen, halvtaskigt ljus. Annars toppen. *OKQ8 Kållered Bra utrymme i tvättbåsen, Ok ljus och värme. *OKQ8 Partille *OKQ8 Bäckebol *OKQ8 Danska vägen Någon som har info och prisuppgifter på de andra? Hade varit fint med en komplett lista med priser och vad ni tycker om hallarna. |
|
|
OKQ8 Kållered har 3 eller 4 st lyftar nu, resten tvättplatser. Dom tar 108 :- timmen BMW CS #5139 |
|
|
den på danska vägen hade inte liftar, eller det kanske inte var såna som man kör upp på? var på den i bäckebol, riktigt bra hall, noterade tyvärr inte timpriset, 2 olika sorters liftar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.