|
|
|
|---|---|
Cenny |
Har inte riktigt pluggat in elektroniken på E-38an så jag är lite novis på hur det är kopplat och vad som fungerar hur så lite hjälp skulle sitta fint... Fråga: Var på en e-38 pluggar man in ljudet från en dvd eller liknande för att få det i stereo? Bandaren och växlaren snackas det mycket om, men då stängs väl ljudet av när man slår på TV'n, eller? Någon som provat plugga in sig EFTER videomodulen? Internt jobbar den i mono men den har ju ändå två kanaler ut, väl? Annars skulle den ju inte höras i både höger och vänster. Tacksam för tips, det viktiga är att få ut ljudet i stereo SAMTIDIGT som man kör tv'n utan att köpa en massa extra moduler och kablar och andra prylar. |
|
gör som jag Länk allt i Stereo |
|
Cenny |
Förstår att du vill sälja och tjäna pengar men jag är inte intresserad av att spendera pengar. Jag är bara intresserad av svar på min fråga. |
|
Hej Ta det inte så Om du tro att jag känna stora pangar på det har du fel Jag tycker de är kull att meka med BMW NAV/stereo system och jag hjälpa alla som frågar Ditt problem, du vill spela DVD i stereo och BMW har barra en mono på tv delen Och du har barra två antinative, om du inte vill riva ut hela stereo system 1 använd TAPE ingång (kräver en Stereo förförstärker) koster ca 1000:- och låter ingen bra, brus 2 använd CD ingång då ska du hitta en audio till BMW SPDIF ( jag har inte hittat en stand alone för under 5000:-) men de finns säkert Men då har du också problem med att om du koppla bort CD spelare kommer CD ingång på din DSP förstärker kommer att vara avstängt Då ska du också behöva skicka ibus koder som ska lura ditt system att den har en CD för att öppna den ingång (kräver en del job) Jag skulle använda en chip från Länk Som du ser så går de men kommer att kosta Jag är säker att bytta CD för en PC är de bästa lösning Inkopplings tid ca 15 min Barra koppla +12v GND IBUS, RV Video, RV video switch och en USB till SPDIF Vill man inte vill spendera pengar köper man inte BMW :-) Noah Brown |
|
| Det funkar att gå in på kassette ingången men då måste du ha en tvfree adapter el likn som fung så att när den matas med en video signal så visas källan på skärmen oavsett vilket läge monitorn står i. | |
|
Vill man använda TAPE ingång Kan man ligga video på RV video ingång på TV modulen Och switcha pin 17 till jord (blå kontakt) på modulen RV kontroll Noah Brown |
|
|
Jag har sett rätt många trådar där folk hänger upp sig monoljudet. Visst är stereoljud kul men i en bil så sitter alla utom en person (mitten bak) med en högtalare nästan i örat och den andra kanalen långt bort så det blir ju inte så himla bra stereo ändå. Stor skärm i baksätet (10,4" Lilliput) och Playstation imponerade mer på kompisarna och barnen än vad ett stereoljud skulle gjort. /N |
|
| Nisse n : Det kanske inte blir optimalt stereo ljud i en bil(med enklare stereo system) men det är ju ändå en jäkla skillnad , kommer en bil t.ex åkandes från hö i en film vill man ju att det skall höras också och det gör det klart och tydligt även från förarplats. Men det är som med allt annat: Är man helt ointresserad av prestanda osv i bilar kanske man frågar sig hur ngn kan sitta och åka runt med en 4liters V8 i bilen när man ändå bara får köra 110 i Sverige. | |
|
Momo lika sexy som Simca från 73 Momo var ute 1961 Why settle for anything less then the best? Du kör BMW va? Noah Brown |
|
|
Okej okej det blir stereoljud vid filmvisning i min bil också så småningom. Man måste väl in och rota i systemet när analog TV:n släcks ner defintivt, så då tar jag allt på en gång. Eftersom jag har AVin och AVut i mittkonsolen bak så var jag lat och prioriterade en fet skärm istället och nöjde mig mig med monoljudet. Då var det bara att löda några kablar med teleplugg. Fast det var rätt pilligt att få in kablarna från Playstation i en teleplugg. Noah jag gillar din Carputer skarp, priset är inte högt med tanke på alla timmar du måste lagt ner på att få det att lira! V8:an är faktiskt på 4,4 liter och vad jag förstått så går bilen i högst 110 ;-) /N |
|
| Sorry ;) ;) | |
| Nisse: Skärp dig, motorn är bara på 2.2 liter om du kör den i mono....;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.