|
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar vad som är rimligt att betala för en bmw 328ci 00a? har hittat en med all utrustning och den har gått 12500 mil med m3 fäljar den kostar 140000 tusen och är importerad. tycker ni att det är rimligt pris för en 328 00a??? | |
| Jag tycker det är upp över väggarna för dyrt! Framförallt om den är privatimport. Det är klart att det beror på i vilket skick den befinner sig i, men det är för dyrt i grunden. | |
|
det jag fasnade för var utrustingen tv navi 19 fäljar harman kadron ljud mm men är tveksam om jag ska köpa den. bilen säljs hos en firma där man också får ett års garanti. jag har också hittat en anna bmw det är en 330ci m3 stylad men har inte alls lika mycket utrustning som den här. vet inte vilken man bör satsa på. |
|
| Jag säger bara, provkör! Då kommer du märka att 330:n är helt överlägsen. Motorn i 330 är något helt annat än 325. | |
| ja det förstår jag men 330 kostar 159000kr och har nästan ingen utrustning alls förutom 18 fäljar. det är den billigaste jag kunnat hitta på firman som är minst 00a. det andra är försäkringen jag gissar att det är dyrare att försäkra en 330. | |
| 330 är värd sitt tillägg i pris, tro mig. Försäkringen är marginellt dyrare på en 330. En svensksåld 330 lär lätt vara betydligt billigare att försäkra än en privatimporterad 328! 159 000 kr för en 330 00:a skulle jag aldrig ge. | |
| hittar jag en 330 mins 00a för rätt pris tar jag den direkt men den billigaste jag har hittat är en 330 med bara standard utrusting och är import för 159t. vad tycker du är rimligt pris för en importerad 330a 00a? | |
| rimligt pris ligger väl runt 90´ ungefär..men som alltid beror det på skicket på bilen | |
|
330:in måste väl vara en 01:a, för den kom ju då och avlöste 328, eller har jag fel. Jag köpte min 323Ci -00 för drygt 3 år sen, bilen var alltså 3 år gammal, svensksåld, och köpt på bilfirma, för 159t, som en jämnförelse. |
|
|
DENIZ: förmodar att det är denna 330n du syftar på: Länk Fem ägare på de tre åren den funnits i Sverige klingar inte så bra i mina öron...men det kan ju finnas förklaring till detta, exvis kanske 2-3 bilhandlare...? Förutom denna finns ytterligare två st som säljs som 00-or på Bytbil. Så man får ju förmoda att de är tillverkade innan 1/9-00... |
|
|
Tillägg: på Blocket finns ca 15 st olika 330 (diesel, coupe, touring osv) som säljs som 00-or... |
|
|
Dom första 330is som kom till Sverige reggades som 00or, dessa bilar har om dom är Sv-sålda oftast regnr som börjar på RU* och RZ*. Dock har jag sett att många utannonserar 00or som 01or. 140kkr för en 328 låter mycket i mina öron.... |
|
|
Tycker också att 140' låter mycket för en 328... |
|
|
Min 328ci 99a har gått 12tusen mil och har helskinn, buisness cd, manuell, 17" alpina. Tittade på en 330Ci och en 130 med M-sport hos Theanders i Lund i söndags och fick knappt 100tkr som inbyte om jag bytt till 330n och 120tkr om jag slagit till på 130n. Kändes lite magert när man gett drygt det dubbla... Men det var ju iofs ett par år sedan, jag ska inte klaga. Tror dock att det är svårt att pressa ur så många fler kronor än 100'-120' för en 99a, några tusen extra för en 00a kanske. 140' tycket jag låter lite för mycket, men det kanske inte är fördigprutat ännu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.