|
|
|
|---|---|
|
Hej vet att om man ska färga tex en ögonlock so ska man färga vänta 3 min sen färga o so vidare tills färgen sitter bra, sen vänta en halv timma sen ska man lägga po klarlack, funkar klarlack som skälva färgen altså spreja vänta 3 min ferga igen uprepa tills det blir bra? sen fins det non som känner till non billig stans för mig att förga m-fronten so billigt som möjligt inte 2 tusen uppåt... bor i sthlm-kista MVH | |
|
när du ändå lämnar in fronten på lackning så lämna in ögonlocken med. kostar nog inte många kronor extra.. annars så står det på burken exakt hur du ska göra. (vanliga spray färg burkar kan du köpa överallt ex mekonomen) Har ingen aning om lakerare i sthlm men gå in på gula sidorna/eniro och sök på lakerare - stokholm och ring runt och fråga lite // Tobias |
|
|
Jag gjorde såhär me mina ögonlock. Sandpapprede FÖRST med ett riktigt fint sandpapper. Sen sprayade ja med grundfärg lät det torka, sandpapprade o grundsprayade. gjorde detta 3 ggr. Efter det sprayade ja med bilens färg, svart i mitt fall 3 ggr. Det blebv ganska snyggt ,iallfall enligt mig. |
|
|
jaha ok men jag har bestält m3 backspegel so moste jag grundfärga den o sandpaper med?den är krom orginal... blade |
|
| när man ska lacka plast så brukar det vara bra att dra på ett varv med plastprimer först. så lacken sitter kvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.