|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vid demonteringen av mitt grenrör så var de övre bultarna inga problem,däremot är det ett mindre helvete att komma åt de undre. Nu undrar jag på om någon har tips på ett knep som gör det hela lättare,eller om det krävs särskilt verktyg? | |
|
Använd barnarbetare, de har ju små händer. Annars går det att lossa dem med hjälp av lite tålamod, svordomar och en vanlig verktygssats. Lycka till! |
|
|
Använd rikligt med rostlösare, låt dra några timmar, samla tålamod och kraft under tiden och sen går du ut och försöker på nytt!!På 325:an drog vi sönder en fläns när vi skulle ha lös grenröret, men det bytte vi ändå sen till extraktor :D |
|
|
Jo,det kanske är dags att låta småsyskonen ta del av det roliga med bilhobbyn. ;) Är det lättare att komma åt underifrån (bilen står på pallbockar) eller ska man ta dem uppifrån? |
|
| Ett par av bultarna 3 eller 4st av dem har jag för mig jag bara kunde dra med blocknyckel och då är det mycket lättare att ligga under så man ser vad man håller på med. De yttersta muttrarna och en eller kanske 2st av dem kommer du åt med hylsa och förlängning, finns hål i grenröret där du kan ta det igenom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.