|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada Har ju en rolig M40 motor i min bil som tickar lite. Vattenpumpen skar igår, har fått tag i en ny nu, samt eventuellt ett topplock med ny kamaxel. Om man nu ska byta både topplock och vattenpump blir det bra mycket enklare av att lyfta ur motorn och sätta i motorstativ ? Eller blir det bara massa merjobb med att lossa mellan låda o motor och lyfta? Har bytt kamremmen med motorn på plats och det är väl inte världens roligaste grejj, skall dock inte klaga då det bara sitter en 4:a ist för en 6:a :) Så vad behövs till bytet ? *Nya sträckbultar *Ny topplockspackning *Ev packning till pumpen(kanske följer med ? ) Något mer man kan passa på att kolla upp vid bytet har tänkt på dessa? *Kontrollera röret som sprutar över kammen *Slipa in ventilerna | |
|
Kom på att tänka på ytterligare en sak. Någon som vet hur mycket man kan ta o plana toppen om den ev skulle vara lite sne ytan att riskera ventiler ? |
|
| Mycket enkelt att byt topp och pump med motorn på plats, onödigt arbete att lyfta ur.(tycker jag) Min är planad en halv millimeter och det funkar kanon. | |
|
Okej då blir det till att plocka med motorn på plats då :D Passar nog på att fräsha upp så det blir snyggt i motorutrymmet med :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.