AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.204

TV-tips: Uppdrag Granskning om tvivelaktiga krocktester (Tisdag 14 nov)

Säkerheten blir allt viktigare när konsumenten ska köpa bil. Men kan du lita på en bil med fem stjärnor?
Lena Laurén, Lina Lundkvist och Anna Wallin granskar mörkade testresultat och bilförsäljarnas tveksamma argument.

SVT1, tisdag kl. 20.00
le
46
lecarousel
BMW 320 Ci //M-sport -03
Vilka sopor, såg repotaget och tycker bara att de hänger upp sig på skit!!! Om du går och köper en ny BMW 2004, en 530 e39 för 450,000, sen går grannen och köper en e60 för 450,000, har du då rätt att säga, varför fick han den nya karossen?? JAG VILL OCKSÅ HA !!! ???

Skärpning uppdrag granskning, gräv ner er i riktiga fall istället.

OVER AND OUT
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
lecarousel: Såg du verkligen reportaget? Sälja RAV4 under förespeglingen 5 stjärnor fast det inte var fallet förrän uppgraderingen var gjord? Bilhandlare som säger att småbilar med 5 stjärnor är lika säkra som stora bilar med 5 stjärnor? Bilhandlare som säger att EuroNCAP testar allt fast i själva verket bara är 3 testmoment?
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Kane: En liten rättelse... RAV4 har FYRA stjärnor och gick enl. uppgift från en "svag fyra" till en "stark fyra" efter justeringen. Antalet stjärnor har alltså inte ändrats. Däremot tycker jag man kan diskutera Toyotas sätt att hantera frågan genom att blåneka... "vi har inga problem med den modellen". Osnyggt.

Håller helt med dig om bilhandlarna, det är sorgligt att de är så okunniga eller falska att de kommer med så vilseledande säljargument. Inte så förvånad efter att själv ha fått förklarat att "den här modellen har en jättebra säkerhetsdetalj: Reflekterande nummerplåt" av en försäljare. Köpte ingen bil där... ;-)

/ElakaKatten

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tyckte Janne Jossefsson var ovanligt blek. Toyotas VD ägde honom i slutet.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Robert: Håller med dig (f-n vad jag håller med...) - det var riktigt kul att se!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Såg ni bonusreportaget mot slutet? Om kvinnan som handlade en 318ti för 40.000.. men fick lämna tillbaka bilen och pengar för att det var ett för lågt pris?

Vad tyckte ni om detta?...Sen att de går till en värderingsfirma och får bilen värderad som en 318i och inte 318ti är väl en rätt stor miss det också :/

Men för övrigt låter hela fallet hur dumt som helst, borde ju vara överenkskommelsen mellan säljare och auktionsfirma som tas upp i rätten... 40.000 är ju inte alls orimligt för en 318ti... 80.000 som säljaren begärde är däremot ute i rymden...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Här är del 1 av reportaget:
Länk

Här är del 2:
Länk
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Båda var duktiga på att diskutera..:)
Tyckte mest synd om kvinnan som köpte en 318 kompakt på aktion och sedan fick lämna ifrån sig den för att priset var för billigt, så att hon miste både bil och rättegångskostnader. Trots att priset inte alls var billigt.... Och allt gick genom tingsrätten, vilken skandal...

Mvh. Richard
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hmm gjorde lite research, konstigt nog så står bilen fortfarande på kvinnan, Alexandria... Men bilen ligger avställd :S...

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Tja, hon har väl inte skickat in anmälan om ägarbyte till Vägverket ännu, kanske. Då står hon ju kvar som ägare.

/ElakaKatten

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Josefsson har soggat ihop totalt. Årets valreportage var ju helt menlösa.

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Antar att hon aldrig kommer skicka in ägarbytespapperna... =)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Stackars henne, jag skulle ta mig fan smällt bilen, bara så att INGEN får den!

Min gamla pärla: Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hon skulle sålt den vidare.... På Auktion! =)

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Så synd att hon inte förstod sig på det svenska rättssystemet! Hade hon bara lagt fram värderingen från BMW som bevis i tingsrätten så är jag övertygad om att hon hade vunnit fallet!

le
46
lecarousel
BMW 320 Ci //M-sport -03
Kane:

Ja jag såg repotaget. Om man som kund inte fattar att en X5:a kör över en polo så kan man inte skylla sin trångsinthet på säljaren. SJÄVKLART SKA SÄLJAREN INTE LJUGA!!! Men man måste väl vara försedd med en gnutta sunt förnuft.!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.