|
|
|
|---|---|
|
Jag har ställt denna fråga förut men kollar igen. Mina glas till halvljusen är lite "brända"...störande! Jag har letat och letat efter att kunna köpa bara glasen (eg en plastskiva) men bara hittat hela täckglaset. Känns onödigt att köpa hela när det bara är två plastskivor som man lätt kan byta. Någon som haft samma problem och/eller vet vart man kan köpa "glaset"? Tacksam för svar. | |
|
Går att köpa hos bla BMW återförsäljare eller på nätet Länk Kolla vilket märke du har på dina om du ska beställa det finns ZKW, Hella och Bosch. Det bör stå på ditt glas om du kollar lite närmare. MVH |
|
|
Hej! Jag har också samma problem, om du menar de runda glaset som sitter i lyktan. Hur myter man det? / Leon |
|
|
Nej, det är enkelt att byta bara man hittar glas att byta med...verkar vara som förgjort, iaf där jag letat. När du monterat av strålkastaren från bilen finns det metallclips på ovan och undersidan som du "öppnar" och sedan är det bara att ta bort hela täckglaset. Själva linsen/glaset sitter med en liten hake bara. |
|
328_Driven |
standadrd på e36 tat det händer så |
|
Ja, ok men det borde ju gå att få tag på glaset enbart. |
|
|
Ja, de tycker man ju. Lite onödigt att köpa hela lyktan när det bara är ena glaset som e lite bränt... Det går inte att göra rent eller så på något sätt då kanske? Finns det inte hos bmw annars eller? / Leon |
|
|
Jag fick svaret på bmw att man var tvungen att köpa hela täckglaset. Nej, går inte att rengöra (hos mig iaf) eftersom linsen är bränd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.