|
|
|
|---|---|
|
tjo skulle vilja hur veta hur katalysatorn på en 540 E39 är uppbyggd,är det 1 ytterhölje samt 1 hölje innanför o sen kärnan? Är de vanligt att kärnan lossnar lr är det innerhöljet som lossar från ytterhöljet? Nån som har en bild på en katt som man ser kärnan på? Tack på förhand... | |
| ingen? | |
|
har en ide så om en moderator kan ändra min rubrik till något mer passande kanske de vore mer lämpligt? :) är så att jag har planer på att slänga iväg bägge katterna dit XXXX o ist ersätta bägge 2 med en bit rör på varjesida,med en lambda mutter på varjerör bit o den ska va 3" för att sedan gå på en stor katt som jag tänkt köpa ifrån:Länk S30 76.20mm Max 5.7L (Turbo 3.0L) Oval 1750:- Som man sedan låter pluggen i lambda muttern sitta kvar på. sedan fortsätter med 3" rätt ut o går på mitt ferrita system som egentligen är efter kattarna o bakåt. Frågan är om jag får plats med katten lr de skiter sig? Grejjen va att den här katten är tillräcklig för 5,7 liter så 2 stycken känns overkill till en 4,4 liter motor,samtidgit som denna har en metall kärna vilket inte bör gå sönder i första taget :) så vad säger ni,tror ni de går o blir de bra? Får annars köpa 2 st E003 2 ¼” o de är en bit ifrån 3" o väger nog säkert mer med 2 också för 2 st 3" köper jag ej,de blir för dyrt.... |
|
|
Bytte mina kattar, köpte 2 st rostfria race/metall katalysatorer som var avsedda för 6-cyldriga bilar, små som f-n var de, men besiktigat med perfekta värden efter det. Största anledningen till att original går sönde är för att de är keramiska, har väl kärnan börjat röra på sig går de sönder snabbt. Mina var rätt trasiga och porösa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.