AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.647

race: M3 -93 mot nya Audi RS4...

Sida 2 av 3
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Dali :Ännu roligare hade det varit om en chippad Volvo T4/t5 fått smaka på den M3 an då kan jag tänka mig att svaren varit något i samma stil som du skriver "Bmw M3 gjordes juuu inte med turbo det är fusk" :-)

Annars är Den RS4 riktigt mäktig nya R8 ochså....

walle70: Till våren vill vi höra om mer skalper från dig och din M3!!

wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
som sagt så har jag haft några andra bmw bilar
så jag har lite att gjämföra med !!
och hade inte haft en suck med dom andra.
den var snabb som fan
Vad tyckte du om ljudet i RS4:an? Har hört den några gånger och är lika impad varje gång.... Audis (motor-)ljudtekniker har fått leka fritt :-)
wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
min låter så mycket så det fick jag inte höra ;-)
hur snabb är nya rs4:an på bana.. någon som vet??
Länk

hampe m3
walle70, hur e karaktaren med över ladd på 3,0an?????????
wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
tja jag var lite tveksam innan jag hade kört den !
men den känns urstark mattar aldrig av 1
och känns förvånandsvärt över laddad över 4000rpm. ljudet är mäktigt"
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
RS4àn går otroligt bra tycker jag. va med en sån i Anderstorp på en banträff jag deltog på. 4 hjulsdriften verkar göra nytta när det svänger!! Såg mäktigt ut med lite 4hjulsställ genom viss kurvor! ljudet va oxå relativt mäktigt.
Där va även en ny S4 med. Den va ärligt talat en besvikelse. Fin att se på men den va slöare än min snart 10 år gamla M3.... vet ej effekten i S4`orna men ligger de inte runt 345 eller nåt? Stora problem av understyrning verkade den oxå va drabbad av tyvärr. Fina bilar bägge två dock!

///M-Power
När du älskar att köra
tider på ringen
rs4 8.09
m3 e46 8.22
m3 csl 7.50

dem har gjort ett väldigt bra jobb med rs4:an o den piskar ju m3:an lätt men fortfarande så når den itne upp till m3 csl
wa
35
walle70
325 turbo m-tech2
det var det nya Rs4 jag jämförde med 420 hk
gammla Rs4 hade 380hk och s4 265
mer vet jag ej men den nya piskar sug m3 kan jag lova..
Den nya RS4 går relativt jämnt med M3 e46 och M5 e39.

Flåklypa
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Det fanns inte en chans för varken min M3, CSL samt en annan 3,2 m3 e36 att haka på RS4an på långa rakan! Skiljde en billängd i slutet av rakan på min och CSLèn... Orginal M3 E46 har jag kört jämt med upp till 210 ca. Skiljer mkt mkt mindre på E36 3,2 M3 vs 3,0 än vad det skiljer mellan E46/M3 3,2. Därmed inte sagt att 3,0 är mkt slöare.! RS4 är bra mkt vassare än både CSL samt vanliga M3or! I farter uppåt 200 tror jag att E39 M5 kör ganska jämt med RS4.

///M-Power
När du älskar att köra
Långa rakan....Anderstorps eller Mantorps?
Det är jäkligt lurigt att bedöma hur en bil står sig om man kör bana eftersom den första kan ge gas betydligt tidigare och vinna flera metrar på det. På samma sätt måste den bromsa tidigare och förlora metrarna. Jag kan tänka mig att RS4 har ett grymt bett i kurvorna och ger gas tidigt, därför blir det naturligtvis svårt att hänga med.

Tester och filmer har visat att nya RS4 går ungefär som M5 e39 och M3 e46.....kolla exempelvis Gustavs M5 e39 (med SS system) vs RS4 här: Länk

Flåklypa
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Walle;
Hur många hk har du ungefär?!
Flåklypa:

ja i lägre hastigheter så jämnt:

Länk

men i högre:

Länk

så är det fågan hur mkt Superspritn systemet gör, men det är en kalr skillnad. I vilket fall är jag rätt säker på at en orginal M5 hade spöat RS4 rätt rba i högre farter.
walle: vore kul och veta lite mer exakt vad som är gjort ;)
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Koffa:
Gå in på Länk
Klicka på Customer cars
Klicka på den röda bilen där finns massa bilder och info.

tackar!
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Flåklypa: Testet där vi accade va just ett acctest oss emellan. Vi laddade bara på rakan och inte i utgången på någon kurva eftersom det givetvis ej skulle va rättvisande. Allt som allt lämnar iaf RS4 M3 bakom sig på bana. har sett nå test i tv. Däremot va dom imponerande hur M3 E46 står sig mot den trots att den är såpass mkt äldre. Kulhetsfaktorn va bättre hos M3 om jag minns rätt, men detta gör ju inte den till en snabbare bil. Oavsett vad som skiljer dem bägge åt är iaf jag imponerad av RS4án. Snygg att titta på, går bra, samt skitläckra stolar!

///M-Power
När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.