AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.194

Köpa fälgar på www.gummihuset.se

Hej!!
Är det någon som har erfarenhet från gummihuset i Eskilstuna. Är sugen på schnitzer kopior 8.5*17". Är det bra finish på dem med tanke på det låga priset. Ligger på ca 5.500 kr.
Tack på förhand
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Beställde AMG-kopior till MB 300 funkade alldeles utmärkt (förra året).Fälgarna saknade den polerade ytterkanten som orginal visst ska ha ,men de var snygga ändå.

MVH
Hasso
Har köpt 18" rondell58 8,5X18" fram 10x18" bak kanon kvalité för det priset.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Köpte en uppsättning schnitzer kopior 8,5*17" förra året av Gummihuset till min E34.Mycket snygga på bilen och kvalitén är bra.Skickar ett par bilder till dej...
Hej!!
Tack för bilderna, ser mycket bra ut. Det blir nog till att handla. Jag tänkte ha 235/40 passar det bra eller bör man ha 235/45. Vilket ser syggast ut med 35mm sänkning.

Tack på förhand
Becha
Mikael:

Har du möjlighet att skicka dina bilder till mig också?
Jag är på väg att skaffa nya fälgar och däck nu efter ett inbrott och vet inte riktigt vad jag vill ha..
Vore intressant att se hur det ser ut.
Vilken storlek/bredd/profil har du?

Mvh //Becha
Conny mikael kan ni maila bilder till mig me Skulle va rolit att se hur de ser ut Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
mailen e musse_pigg_71@hotmail ja kanske borde skriva den oxå hehe Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
255/40 -17 bak
235/45 -17 fram

Det är dessutom orignal rek enl instr boken till E 34 alt 235/45-17 runt om
det är ju givetvis snyggast med 40 profil, men hjulen blir ju lite mindre, dessutom blir det stötigare.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
med 255/40 -17 bak & 235/45 -17 fram blir omkretsen densamma både fram & bak

Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Hej.

Nja, att det skulle vara "så bra" kavalite´på Gummihusets Schnitzer-kopior vet jag inte om jag kan hålla med om till 100%.

Finishen är bra men lacklagren har man inte slösat med precis. Fruktansvärt skört om man inte tar det väldigt försiktigt när man skruvar på hjulen. Stenskott som jag fått slår också genast igenom lacken där det träffat. Så mitt råd är att man är väldigt försiktig med fälgarna om man inte genast vill ha märke i dom. Det kanske är så att man får vad man betalar för men jag vill ändå inte avskräcka någon från att köpa hos firman när det gäller fälgarna.

Däremot ska jag aldrig mer köpa mina däck därifrån. Nu var det i och för sig Hankook däck men jag hade problem med vibrationer i dessa som det inte gick att bli av med. Efter otaliga försök att balansera hjulen förbarmade sej dock min lokala däckhandlare (efter diskussion med genaralagenten)över däcken och gav mej ett par nya Pirelli P6000, och vips så var problemet borta.

När det gäller däckdimensioner bör nog bredden vara densamma på dessa fälgarna fram och bak eftersom de bara finns i dimesionen 8,5". 255-bredd blir nog i bredaste laget. Själv har jag 235/45-17 runt om och det funkar bra. Är bilen sänkt kan man säkert gå ned till 40-profil men då blir som sagt omkretsen mindre än original.

Hur fälgarna/däcken ser ut på min icke sänkta E34 kan ni se här: Länk

Hälsn. Stefan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.