|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag ska köpa fälgar till mib BMW 318i -90 Är det speciella däckmått jag behöver anpassa mig efter eller är det bara att köpa dom jag vill ha ? Vad ska jag tänka på ? Tack för alla svar på förhand | |
| Ja är väl en del att tänka på du kan ju börja med att bestämma vilken tum, bredd, profil som du vill ha och även vilken inpressning (ET) som går att ha på din bil. | |
|
Jag vill ha väldigt stora alltså typ 19 tum, går det på min bil ? Jag vill även att dom ska vara breda. inpressning är det något jag måste kolla upp ? vi säger att jag vill ha 19 tum ganska breda däck, är inpressningen allt jag behöver ta reda på för att kunna köpa nya fälgar ? är det inget mer som behöver passa in ? tack för svaret förresten |
|
| glöm det! antar att det är e30 du snackar om! 17" är väl gränsen inann det börjar bli riktigt tajt så man får börja bygga om! naturligtvis lär du kolla på bultmönster och centrumhål! | |
| Det finns ju smala 19" man skulle kunna använda (215/30-19" är däcken till dem) fast det lär bli tajt! | |
|
aa sant, jag kan köra på 17" så det blir bra. Men om jag skulle hitta några intressanta kan man kanske fråga affären/hemsidan om dom passar BMW 318i kaross E-30 eller ? bultmönster och centrumhål, dom ska se ut som dom gör på mina nuvarande antar jag. Men impressningen vad är rätt impressning för mig ? jättetacksam för alla svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.