AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.005

öppna bakluckan?

jag hade mekat lite med mekanismen till bakluckan och sen smällde jag igen den för att testa men glömde såklart att sätta dit staget mellan låset och mekanismen...

vad ska man göra nu?

har inte framfällbart baksäte men har däremot en skidlucka fast innanför den står det en baslåda...

någon som har nån ide... kan man ta ut hatthyllan kanske och gå den vägen??
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
en sedan antar jag?, genom hatthyllan blir svårt....går den inte öppna med nykeln?
nej staget som går från nyckel låset till själva låsklacken är inte i kopplat
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hmmm, förjävla tråkigt för dig, vet inte alls hur du ska få upp den
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Hmm tråkigt..... det enda jag kan tänka mig om du inte kommer in från kupén är väl att offra en baklykta och försöka komma in den vägen....
Borde vara billigare än att riskera lacken med dom stora verktygen....

Janne
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
klipp upp bakluckan ¨å sätt dit en kolfiber lucka sedan, eller kolla vad dom vill ha på skroten, finns säkert nån på skroten som har samma kulör som din
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Cruser: Det är ju oxå ett alternativ... kan ju vara lite kul att öppna sin baklucka med en yxa eller nåt annat roligt verktyg.... :)

Janne
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Råkade ut för samma öde för min (staget lossnade).

Löste det med hammare+spårmejsel.

Ett antal kraftiga slag på låset tryckte in låshylsan och man kunde öppna luckan med mejseln.

Inget jag rekomenderar men det fungerar.
jaaa jag fick till det...

tog bort baksätet och våldade lös baslådan och lyckades lyfta staget med skaftet på en sopkvast med en hake som jag tryckete in genom skidluckan...

det finns nån rättvisa iaf=) man lär ju aldrig mer glömma det där staget hehe
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
ja hade hellre vilat se bild på massakerad baklucka, men men bra att de löste sig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.