|
|
|
|---|---|
|
köpte en ny mp3 spelare för en tid sen men när jag skulle installera den så var det en helt annan strömkontakt en den som satt i från början så jag fick klippa av trådarna och skarva till den nya kontakten. Förra ägaren hade tydligen klippt lite också för ledarna var skarvade i all världens färger som bytte om lite vartannat.. fick iaf. utklurat vilka som var +, - och tändning men sen var det bara en kvar som jag inte visste vart den skulle. kollade lite i handboken och kopplade den sedan till en blå kabel från den nya spelaren som var till en motorantenn. Effektförstärkare, telefon och avbländningsljus tyckte jag inte att jag behövde. men nu får jag inte alls in nån sändning på radion där jag bor, var förra veckan till en stad 10 mil bort och där funkade den perfekt men ju närmare hemmet jag kom blev det bara sämre. är det nån inställning på radion som behöver göras eller ska jag koppla bort kabeln till motorantennen ? tacksam för svar ! blir tokig om man måste åka 10 mil bort för att höra radio i bilen ;) men annars funkar stereon perfekt. | |
| Trasig antenn(sitter i bakrutan) eller antenn kabel kanske. | |
| Låter som du missar att strömmata antennförstärkaren. Utgången från din nya stereo för att styra elantenn alt. tändningsspänning skall du koppla till strömförsörjningen för antennförstärkaren. Vet ej vilken färg på kabeln det är. | |
|
tycker inte antennen el. kabel skulle kunna va sönder eftersom den funkar ju perfekt ibland. har hört att antennen sitter i värmeslingorna i bakrutan. har haft in bilen till en reklamfirma som tonade rutorna. skulle det förklara saken om dom har råkat skära av nån tråd i bakrutan ? men då borde den ju inte funka alls eller ?! |
|
|
Det kan vara som Kane skrivit iom att du kopplat in stereon själv utan adapter då det var klipps sedan tidigare , vilken färg hade den kabeln som du kopplade stereons blåa kabel till? Tror att antenn förstärkarens matning skall vara en vit kabel men är inte säker. Kolla att spänning finns till antennförstärkaren bakom paneln på c-stolpen passagerar sida. Om dom skurit av ngn tråd vid solfilms montage så kan det var därför du har dålig mottagning , radion behöver inte bli helt död bara för att antenn saknas. |
|
|
Funkar värmen i bakrutan? Isf är nog trådarna hela och därmed en del av antennen, men det brukar sitta några extra trådar till antennen, utan värme också. Kolla så vit kabel har spänning (till antennförstärkaren) när radion är startad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.