|
|
|
|---|---|
|
Va säger ni.. I en 328'a, tror ni det är värt besväret att skaffa M3 diff (3.15) istället för original 2.93? Kommer man känna något direkt bättre acc överhuvudtaget? Jag tycker inte det borde vara så stor skillnad. Känns som att det blir minst lika stor prestanda ökning med hjälp av lite sugtrimmning. D.v.s 325 inusg, mappa den osv. Men nu vare inte det vi ska disskutera. Det är skillnaden på 2.93 och 3.15. Vad tror ni? | |
|
Marginell skillnad. Mycket mer värt att trimma. Däremot är det mycket värt att byta diff om du går från öppen diff(som de flesta 328 har) till lamelldiff som alla M3 har. |
|
|
ca 19km/h långsammare med 3.15 på femman(om den orkar varva ut) |
|
|
Byt inte till 3.15! jag skaffade en lamelldiff till 328 istället. 328:an varvar för lite för att ha 3.15 diffen, den kommer inte ens gå 100 på 2:an då. har även satt 325insug och extraktorgrenrör och bilen varvar ut nu den går mätaren i botten. ca 255 skulle jag tro(mätarfart) |
|
|
Jahapp.. ja ville inte ha denna till en trim tråd.. För att sätta punkt för den biten så drar jag väl moddsen då.. -M50 insug, större spjällhus (från england, BBTB kit som det heter också) -Kammarna från S50B50 US (M3'an i USA) -Lättare remskivor från UUC -"Fan delete" från understeer.com -Bränsletrycks regulator á 4 bar från cosmoracing -Grupp m insug -Grenrör från M3 Euro -Mappning (seriöst, inget chip) Har säkert glömt något också.. en 328 i England med följande modds bänka sin motor till 264 hk, 220 hk på driven, 310 Nm tror ja de va. Så..hur man moddar 328 går bort i denna tråd, isf får en ny tråd skapas. Jag undrar hurvida det är någon sexuell betydelse på 2.93 och 3.15 ... Ang diffbroms så blir det isåfall en Quaife ATB diff i min 2.93'a. Så 3.15 för att få LSD är inte heller aktuellt. Jag funderar bara på hur mycket "rappare" den blir med 3.15 istället för 2.93, kanske är VÄLDIGT marginellt? typ 0-100 med 3.15 och 0-100 med 2.93 Borde väl gå räkna ut tycker jag.. Aja.. tror jag behåller min 2.93 .. måste bestämma om jag ska ha kvar den eller köra med 3.15 .. hmmh.. ångest.. nä, behåller 3.15.. |
|
|
E36328i: låter ju riktigt trevligt för övrigt.. har du några 0-100 tider på den också? :) |
|
| har endast mätt väldigt amatörmässigt med klocka så det är svårt att säga, men bättre går den då garanterat bara man varvar ut den. | |
|
Men den varvar ut (varstopp) på 5'an? :D |
|
| man får ju hålla på ett tag men jag kommer upp i ca 255 på mätaren och sen är det stopp fastän vägen börjar slutta nedåt så antingen är det varvstopp eller så kan inte mätaren gå längre än 255, som du förstår så sitter man ju inte och glor mycket på mätarna i den farten :) | |
|
Jag bytte till 3:15 på min 328T och är helt nöjd med bytet. Innan så var det väldans lätt att få tjuvstopp vid parkering, vissa starter osv. Ok, det "sköt på" mer på ngt sätt med 2:93 diffen men har mer ork vid start och parkering med 3:15 diffen. Mitt syfte med bytet var att få en mer lätthandterlig bil till frugan och också för mig. För hur ofta ligger man och pressar på maxfart. jag tyckte att det var värt att offra de där slutliga km/h man förlorar med bytet. I och med 328ans vrid på låga varv så finns det så det räcker och blir över nu. Hemskt lätt att få bilen att släppa på torr asfalt nu. Så jag kan säga att den märkbara skillnaden finns mellan de olika utväxlingsförhållanden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.