|
|
|
|---|---|
|
Kan ngn rekommendera en prisvärd fristående skärm som ska användas till att bygga in i bilen? Var handlar man till bra pris? Alpine, Pioneer eller prisvärda alternativ med bra bild är intressant... Mvh. B | |
|
Vad skall du ansluta till den? Eller snarare, vad behöver den för ingångar, jag kör en 8,4" Lilliput med touchlager i sommarbilen, 2 st video in och en VGA. 800x600 Native upplösning, de flesta har 640x480 och skalar sen bilden. Finns lite bilder här: Länk Enormt nöjd med den skärmen, beställde min från Hong Kong för ca 2000:-. |
|
|
Billigt som den andra visade men jag vet en annan gå in på www.totalljud.se kolla på Rea dom har en för 1900kr......... Mvh/ Danne |
|
|
Den skärmen hade inget gemensamt med den jag skrev om, med det säger jag inte att den är dålig, duger säkerligen, beroende på vad man skall ha den till. MEN, den har nog garanterat lägre upp lösning än 800x600 native, den har knappast VGA. Skall man däremot bara koppla en videokälla mot den så funkar det säkerligen bra. |
|
|
Jag ska bygga in den i en E36 under stereon. Ska troligtvis koppla en PS2 till den. Vill helst ha Alpine för de känns som Bmw om man säger så men smakar det så... =) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Då räcker det ju med en skärm som bara har video-in, onödigt med det andra. Det finns ju bara en handfull tillverkare av LCD, osäker på att det skulle vara bättre med en Alpine, åtminstone när vi pratár såhär små skärmar. Men man skall ju alltid köpa det som känns bäst, lätt att man blir besviken annars. Skall man ta isär den och bygga in den så känns ju märke mindre aktuellt. Länk Ovanstående för 360:- kan ju vara bra att öva på annars, billigt om inte annat. |
|
|
Jo det är klart fast jag tänkte inte bygga in hela skärmen. Själva enheten (ramen) kommer att synas. Blir ant. en Alpine på ebay. Ska forska vidare. Tack för tipsen iaf.. Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Kolla Lilliput LCD:er på Ebay Jag har haft två olika modeller (numera en 10.4" bak) Dom är inte billigast men det ar bra bild och stor betraktningsvinkel. /N |
|
|
Allright ska kolla! Tack för tipset... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Kör oxå som sagt Lilliput och håller med bra shit... | |
|
Har kollat nu och det verkar prisvärda grejor! Hur mycket bygger en 10" i bredd? Vore riktigt nice framför spaken i E36:an... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
BMWGUS: Vad betyder det du skriver "Kör oxå som sagt Lilliput och håller med bra shit..."? Tycker du Lilliput är bra eller dåliga? |
|
|
Tror att BmwGus menar positivt =) Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Storleken på Lilliput 10,4" Bredd 252 mm Höjd 198 mm Djup med bortskruvat stativ 46mm Kontakterna sticker nedåt så de bygger inget på djupet. /N |
|
|
Har kollat lite, kommer nog att beställa denna... Länk Den är i 8" och bygger typ 20 cm. Är det coolare utseendemässigt med widescreen och gå ner till 7"? Som denna... Länk Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| Jag har en 8,4" Lilliput, enormt nöjd med den, visst finns ju billigare, men de jag sett har inte varit lika bra. Jag har byggt in en skärm framför spaken i den stjärnbeprydda sommarleksaken. Länk finns ju ovan. | |
|
BMWGUS Ser bra ut! Tycker inte de verkar så dyra förhållandevis?? Vad kör du för navi? Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Nej, jag tycker absolut inte de är dyra, köpte min från Hong Kong. Men om man inte behöver en med VGA osv så finns de ju skärmar för en bråkdel av vad de här kostar. Dessutom har den ju som sagt 800x600 Native, väldigt få som har det. Jag kör en vanlig USB-GPS, ingen speciell. Men skall man köpa så finns det 2 olika typer av GPS, en som tar emot fler sateliter än min, har bättre mottagning mm, de har chip som heter BU-353. Funderar på att byta. Läste om nån jänkare som hade den i bagagen på sin bil ståendes i garaget och den hittade fortfarande minst 3 sateliter som krävs för tillförlitlig positionering. Men den vanliga typen duger helt klart, definitivt om man skall ha den utanpåbilen någonstans. Min ligger under mittkonsollen, men då har ju jag ej något tak eller, bara tyg i alla fall. |
|
|
BMWGUS: Har du inga bilder på ditt bygge? Jag har precis köpt en E39 sedan och har bara orginal cd-spelare. Funderar på att bygga in en liten liten dator i bagaget och skaffa en skärm med touchscreen som man kan bygga in istället för orginal stereon. Jag har det mesta av prylarna liggandes hemma, saknas bara en skärm. Men det vore skoj att se hur andra har gjort. |
|
|
Bilder finns här: Länk Men datorn sitter än så länge bara i sommarbilen som ju inte är en BMW, men jobbar på en installation till den oxå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.