AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
13.339

Upprop - Våga Vägra RFT!

Sida 4 av 4
Kommer att kör på Michelin Pilot Sport PS2 ZP ZR18 i sommar. Hade tänkt köra på konventionella däck till mina gamla 17" men fick ett infall och köpte 18" M193-fälgar istället.

Nyfiken på att se hur senaste generationen av RFT-däck funkar.
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Vansinne med dessa förbenade RunFlat däck som standard. Jag vägrar köpa ny bil från BMW som det är nu. De låter ju förfärligt och är dessutom stötigare (och då har jag även testat de däck som levereras std på 08orna). Vilken befrielse det var att testa samma bil med icke-RFT däck!

Skärpning BMW, kör ni inte bilarna själva eller kan ni inget om bilkörning?

Antagligen har BMW tecknat något idiotiskt exklusivitetsavtal med en däckstillverkare som kräver att bilarna ska ha detta skit som standard. Låt oss hoppas att avtalet löper ut eller sägs upp snart. Det är ju fullständig katastrof med dessa däck standard på bilarna. Nya A4an lockar.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Är själv nöjd med mina RunFlat 19" som levererades med bilen, e imponerad att det var den komforten det var. Fast lite bättre grepp hade varit att föredra annars helt okej.. Tycker inte att det finns nån anledning att såga dom så totalt som vissa gör här, men det e min åsikt.

//Rolle..
Ho
181
Hofeistos
Dacia Duster -14
Samma här, har RFT på min med och ser inga större problem. Kan det vara så att ett reservhjul tar upp plats och lägger på extra vikt som kan förstöra för hur bilen uppträder på vägen. De flesta moderna motorutrymmen är fullsmakade med allt som hör till så det är väldigt trångt, finns inte plats för batteri så den placeras där bak. Således ingen plats för reservhjul.
Har för mig att den nya Nissan GT-R ska säljas med RFT eller har jag hört fel.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Gunnare,
Kommer tyvärr inte ihåg fabrikatet på mina sommardäck då dom för tillfället är utbytta mot vintersulor. Min jämförelse går alltså mot 17 och 18" sommardäck på E46. Möjligt att en direkt jämförelse på E90:n mellan RFT och non-RFT säger mera. Men som sagt, jag är nöjd med mina RFT hur som helst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.