|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Dåligt drag på luften i vent systemet kan ju bero på igensatt microfilter. Går inte all kupé luft genom microfiltert?? Jag har bra drag på rutan, sidorutor och fötter...men mycket dåligt flås i övriga luftmunstycken. kan det fortfarande vara filtert som e problemet? //S | |
rsarits |
Troligen ett av spjällen i värmepaketet som kärvar. Jag antar att du har AC och den sk "stora" klimatanläggningen, den med liggande vted för temp o fläkt, samt en radda med tryckknappar. Kyl/värmepaketet i denna har ett antal motordrivna spjäll som reglerar luften mellan de olika utblåsen. För att svara på frågan: Ja, all luft passerar filtret, om du har något. |
|
Stämmer bra. Jag har den stora kliman med de liggande vreden. blir dock inte klok på vilken motor eller flärp det skulle vara då jag kan styra de båda sidorna helt oberoende av varandra samt att jag har precis samma fenomen på båda sidor. har inte hittat något centralt själl som skulle kunna orsaka detta. se bif länk: Länk ja..jag blir inte klok på det... |
|
|
se även sida 4 i detta dok. Länk eftersom att jag har bra drag till fötter, ruta...så tänkte jag först att problemet ligger vid spjällen mot förare och passagerare (3)..MEN har även dåligt drag till baksätet(7) |
|
| Simonk när byttes kupefiltret senast? | |
|
ligger ett nytt i gareget som skall på i morn...är det tänkt. Det var därför jag funderade på hurvida all luft passerade genom detta filter, då jag har bra drag på ruta och golv...fick inte ihop den ekvationen om all luft passerade genom samma filter. |
|
|
Nu är microfiltret på plats! visst blev det skillnad! Problemet med dåligt drag i utblåsen på instrument panelen har jag kanske löst.. det saknat tempsensor på passagerarsidan...och då blir det väl svårt för intelligensen att göra rätt. Kör jag kallt eller svalt så fläktar det på bra....men med värme på så är luften koncentrerad till rutorna. Fårstår mig inte riktigt på den...men nu får jag åtminståne värme. (dock bara när jag kör framåt, har läst att det kan ha att göra med nån pump i systemet) |
|
|
Var sitter kupe filtret? / .:Hehe:. |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.