|
|
|
|---|---|
|
Häj! Ja e en finnjävel som gättejärna skulle vilja stå som ägare till en B6 3,5:a i registerutdraget =) Problemet e bara d att här i Finland hittar man knappt ngr såna... å hittar man e d vanligen "crap" å dyra... Så, nu undrar jag, hade nämligen lite funderat på att åka utomlands (Sverige/Norge) å arbeta här nångång om d i Sverige finns "gott om" B6 3,5:or i relativt bra shick!? Å va en sån kostar där då? Bemari Bilen före bruden..!!! | |
|
Bemari: Nu angår det här inte bilen, men var bor du? Jag råkar också vara från Finland. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Hur mycket finnar finns här igentligen? Är också en finne!=) bayerischemotor om du trycker på "gubben" brevid namnet så får du se har han bor! Tänk då man sko få bo i sverige! inget annat än för att bilarna är så otrolit billiga där!;);) har ni hört något när vi ska få börja inporera bilar från andra EU land? Sorry det här hörde inte till det här inlägget! |
|
|
Såg att ni var från Vasa trakten båda två. Är vi inte Finländare? Finnar är de som endast pratar finska och hugger ved i skogen:) Nej vet inte ännu när fan vi ska få börja importera bilar. Borde kanske gå in i riksdagen med ett gäng maskinpistoler:)? Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Det beror på vad du vill hosta upp för bilen... En bil är alltid till salu till rätt pris! Ska det vara på det viset?! |
|
|
stensth, menar du verkligen vad du säger? jag menar en B6 3,5 är ju inte precis ngn dussinbil, se bara vilken abstinens Gustav här på forumet har efter sin gamla B6:a ;)) Mvh Micke t |
|
|
micke t Precis, jag kan inte tänka tanken ens att "svika" PÄRLAN..... |
|
|
Micke t, rätt pris är för mig är ett pris som inte är acceptabelt att ge för en sådan bil idag... dvs, jag skulle inte sälja den ens för 6-siffrigt om jag fick det för den! Som sagt det är ju ingen bil som växer på träd direkt... Så det är en bil som jag INTE säljer bara sådär... Ska det vara på det viset?! |
|
|
Skulle borde göra som bayerischemotor sa! gå till riksdagen!;) Det hette att vi skulle få inportera fritt när vi gick med i EU! MEN...! Har hört att först någon gång år 2003! men jag har hört så mycket rykten så man vet inte! Jag skulle också vara väldigt intresserad av en alpina! men en b7 Turbo cuope!(635;A) men de växer inte heller på träd! 157 st tillverkade!;( |
|
|
Tycker inte Alpina B7 Turbo Coupé verkar vara sådär jättesällsynt nere i Tyskland. Har sett en hel del på annons på mobile.de, bland annat i höstas en jättefin, fullutrustad och mörkblåmetallic med guldstripes på. Det är nästan så man börjar fundera på att råna en bank ibland... =P -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Alecci: I Finland räcker inte en bank, vi behöver tio!:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Är bilar så satans mycket dyrare i Finland? -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Nåja inte riktigt, men Min M5 kostade 139k Fim ca 225k SEK. Min Volvo -96 kostade 170k Fim ca 280K SEK! Så nog köper man ju ganska häftiga bilar för det i Sverige? Å så försäkringar på ca 16.000kr/år per st! KUL KUL:) Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
Såg nyligen en BMW 850 -91 till salu hos en firma i Helsingfors för ca. 270000 mk (~400000kr). Får man inte en sån för typ 170000 kr i sverige ? Fan att bo i detta U-land när man är bil intresserad.. - Gurra - Åland - |
|
| De ligger nog till och med billigare än så... Jaha, då har man i alla fall bestämt att man aldrig skall flytta till Finland. No offense... =P | |
| De ligger nog till och med billigare än så... Jaha, då har man i alla fall bestämt att man aldrig skall flytta till Finland. No offense... =P | |
|
Alecci: Vi "finländare" förstår dig.:) Har ett par släktingar i Sverige, lyckostar... Gurra535: Tjena, jag känner massvis med människor på Åland. Jo såg den själv, men inte i hel_ete skulle man betala såna summor. Det fanns även en 740i -96 i samma butik tror jag? Pris 259.000mk! det blir väl också ca 400.000kr. Men miltalet var inte utskrivet och det betyder bara en sak = ca 30.000mil. Ni som bor i Sverige ska skatta er lyckliga. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
bayerischemotor--> Studerar nu, så för tillfället bor jag i Vasa, men annars e jag hemma från Jakobstads-hållet... Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
Bemari: Har du hört om en röd Alpina från Åbotrakten? Såg en röd E30 i Åbo sent på hösten med Alpina fälgar, och emblem på bakluckan. Vet inte om den var original eller om den bara var stylad som en. I bilen satt 2 typer som såg gasglada ut. Cruisade runt stan några varv och plötsligt började dom hänga efter. Vi körde ut på motorvägen mot Helsingfors och började gasa. Accade för kung och fosterland men hade ingen chans... Vi var visserligen 4 i min bil, men ändå. Tror att pojkarna hade "skruvat" lite på motorn. :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.