|
|
|
|---|---|
| Om jag varvar upp motorn något och sedan släpper gaspedalen fortsätter motorn öka 1 2 300varv till innan den vänder neråt. något irriterande när man kör och ska växla upp, trycker ner kopplingen och motorvarvet ökar. ska gasresponsen vara såhär seg eller är det något skumt? | |
|
likadant på min 520...mycket irriterande...men har lärt mig leva med det... men det skulle ju va kul om man kunde få bort det! |
|
|
Beror väl på hur snabb du är på foten? Trycker du ner kopplingen i exakt samma microsekund som du släpper gasen kommer varvtalet naturligt att öka då det inte finns ngt motstånd. Pröva att hålla jämn gas och se vad som händer, dvs gör det inte (och förvänta dig inte att det ska hända) när du håller på o växlar upp. Ta tomgång, dra upp till vad du nu vill, håll foten där och släåå sedan foten först o koppla sedan ur är mit tips. Går den fortfarande upp ja då är nog ngt inte helt rätt. *BAWORAK* |
|
| jo det är sant, endå finns det inte en antydan till detta beteende i 320an trots samma fötter. men jag ska prova imorgon att hålla konstant varvtal med gasen och trycka ner koppling för att se hur den reagerar. | |
| Jag har precis samma problem som du.När jag köpte min bmw så höll jag på att bli galen på detta,det låter ju som om man inte kan köra med manuell låda.Jag hade automat på mina bilar för så tänk din mina växlingar första tiden.Nu har jag haft bmw:n i 2 år och jag har fortfarande samma typ av problem som du.Jag har lärt mig att leva med detta även om jag retar mig på det ibland.Det kanske är så bmw:n ska vara.Jag har tyvärr inte provkört någon annan E39 så jag inget att jämföra med. | |
| kanske är nåt som kommer standard med dessa motorer då, eller på tidiga årgångar av dom? kan det ha något att göra med svänghjulet? för tungt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.