|
|
|
|---|---|
| hej, har nu köpt mig en 328i -97:a....lite småproblem med farthållaren, den "hoppar" ur efter kanske 10 sekunder.....typ dör var 10:onde sekund kanske låter bättre...ÄR den trasig? hur fixas det? är de JAG som inte fattar hur den funkar? | |
328_Driven |
det är inte så att du råkar trycka på bromsen ? |
| näj, så är det inte, verkar vara nån form av glapp....fick igång de i ca 25sek igår, idag vill den inte alls....vad är den kopplad till? | |
| någon som vet vad de kan vara? | |
|
Utan att ha kunskap om hur den är kopplad i den aktuella bilen så kan det bara bli en kvalificerad gissning... Men jag skulle gissa på att det är antingen kontakten vid broms eller kopplingspedalen som krånglar... Det är iaf. det som är enklast att kolla samt billigt att fixa... Mvh Janne |
|
| hur ser den kontakten ut? sitter den precis vid pedalerna? | |
| pellevin: hur kollar man om det är kontakterna? sätta dit nya eller? | |
| vad heter farthållare om man ska kolla på realoem.com? | |
|
Gissar på "cruise control" /ElakaKatten |
|
|
Elschema Länk Kontakterna brukar sitta i ovankant av pedalerna....svårt att se på denna bild men jämnför med din så klurar du garanterat ut hur det sitter Länk Jag skulle koppla bort kablaget från kontakterna och mäta över polerna och se så dom kopplar till/från när du trampar ner respektive pedal.. Funktionen kan du se på elschemat som jag länkat till. Om dom inte bryter/slår till som dom ska så antingen är dom trasiga eller feljusterade.. |
|
|
har nu konstaterad att det är när bilen kommer upp i hastigheten den slår av, typ: kör i 100 kanske å sätter på f-hållarn, tar en liten stund å bilen kanske kör i 90 när den slår i, när den kommer upp i 100 slår den av pellevin: har inte kollat kontakterna än, ska göra de....tack för länkarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.