|
|
|
|---|---|
|
Mina sommardäck är 16/55/225 och nu har jag satt på mina vinterdäck. Upptäckte då att de var 16/60/225. Är det någon risk att de tar i eller ger några andra problem. hastighetsmätaren lär väl visa 5% fel. Är en E61 525i -04 | |
|
Enligt Alltombilen.com så blir det 3.4% större omkrets och höjden blir 2,2 cm högre Omkretsen får inte över eller underskrida 5% Men om det tar i eller inte vet jag inte. Det borde inte spela någon roll. Lycka till.. Falken |
|
| Som ovanstående skribent säger så ökar rullomkrätsen med 3,4 %. Man får maximalt ändra rullomkrätsen med +-5%, så dina 3,4% ligger inom ramarna. Hastighetsmätaren brukar ju visa för mycket original så jag är övertygad om att din hastighetsmätare visar mer exakt nu med större profil. Testa att mäta hastigheten med gps om du är orolig. | |
|
Bilen blir alltså 1,1cm högre (2,2/2). Och egentligen är det 3,3% skillnad - Alltombilen.com har räknat med att en tum är 25mm istället för 25,4. Petitess - absolut - men rätt ska vara rätt! // Länk |
|
| Kolla hellre så du har rätt belastnings index på 60 profilarna. Det måste vara XL däck på många av E61orna (xtra load). Kolla vad det står i reg beviset. | |
|
Denna är kanonbra Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.