|
|
|
|---|---|
|
Mitt emblem ser för hemskt ut, sprucket övre plastskikt och de vita och blå fälten finns inte längre... Ett nytt kostar 129:- på BMW i Gbg, reservdelskillen kunde inte förklara hur det sitter och hur man byter. Behöver man gå in från baksidan av luckan och lossa clips eller. Någon som vet? Stefan | |
|
På E28 sitter det bara dittryckt med två pinnar som sticker ut från emblemet.Tror det är samma på E34:a i så fall kan du ta något mjukt eller tejpa en skruvmejsel och pilla upp emblemet längs kanten.Under emblemet sitter det också en svart massa som gör att det sitter stabilt och inte lossnar. Mvh Ricke |
|
|
Det är likadant på E34:a bara att ta en skruvmejsel och bända loss!!! //Cosmos "Rak 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
|
Drag med en fiskelin bakom så lossnar det lätt. Sitter bara ditklistrat. |
|
| på mitt emblem är det två piggar som sticks ner i två hål med "gummipluggar" i på bakluckan....vet inte om gummipluggarna följer med när man köper emblem, men de har en förmåga att gå sönder när man tar bort emblemet.... | |
|
Jag tackar och bockar för tipsen. Bäst att se till att man får med nya gummipluggar mao när man ändå är och köper emblemet. Ser ut att bli enklaste helgpillandet någonsin! Stefan |
|
|
Är det samma med märket på huven? på E30. önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.