AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.594

turbo konvertering e30 320 -88

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
tja ja funderar på det.. undrar mest vad man behöver mer än själva turbon osv.. undrar också vart ja ska ta oljekylkningen ifrån? behövs andra spridare eller e de bara att bygga dit turbon?
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
du får nog bättre svar i trim delen! eller pröva o sök har troligtvis varit uppe ett antal ggr!
andra spridare, lmm, olja tar man enklast från oljetrcks vakten som sitter orginal ett t kors eller fördelnings dosa bara.returen i tråget. tryckrör, ic kanske om man vill ladda lite. och allt detta är upp till ca 0,5bar. ska du ladda mer måste du komp sänka= dyrt....
Länk
BM
130
BMW_320turbo
2002 -70
320i turbo -88
325im turbo -89
jag kör 0.8bar på min 320 -88 med 535 lmm, MSD 6L, 380cc spridare, E85 och bosch 984 pump. funkar finnt

se själv Länk
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
okej... men de där med oljan ta de igen och förklara lite för ja fatta riktigt inte....

har en saabn turbo liggandes kan ja använda den? gör de något om mna vänder en turbo om så avgassidan kommer på andra sidan typ?
så länge dowmpipen sitter på avgashuset så:) nej med du tänker för att en saab turbo har suttit på tvären.... borde inte spela någon roll..

och orginal på din bil så har du en tryck vakt för oljan.. sitter på höger sidan... jag skickade med en länk sist gång... där ser du exakt vart man tar olja och vatten om du nu behöver det... ( vatten från spjällhuset)
du skarvar dig bara på det ett t kors så har du en anslutning över till turbon.. och returen ska in i tråget... där får du göra ett eget hål...
men testa länken jag skickade med i mitt förra inlägg
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
okej...men var kan ja köpa eller få tag på spridare som e lämpliga..? vem bygger grenrör eller adapter som fredrik_325 hade?
kostar?
nej det är inte min bil....
men ppf har men dom kostar... 6500:- för ett grenrör... finns beg. på deras forum ofta...Länk håll ögon öppna o ha is i magen....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.