|
|
|
|---|---|
|
Väghållningen ska förbättras under vintern men har svårt att bestämma mig för vilket kit jag ska inhandla. H&R Cupkit var jag inne på först men sedan har jag förvirrat mig själv rejält efter att ha sett en massa andra fabrikats grejer, både justerbara och "fasta". Autopower-användare med E36 Coupé: ge tips! (det är en 320 och den ska sänkas minst 40 mm...) _____Vraum!_____ | |
|
Införskaffade Bilstein b10 för några veckor sen. Dämpare och fjädrar. Tillsammans med powerflex bussningar fram & bak lirar det riktigt bra. Köpte Bilstein kitet väldigt billigt, gick på 4740 med frakt. Kolla www.sandtler.se Stod själv i valet mellan HR cupkit och Bilstein kitten, valde Bilstein. Är mkt nöjd. Sänkte 60/40. Men detta är en e36 sedan. |
|
|
MD: Tack för tipset! Blev bilen härligt stötig? He he... Har gamla Bilstein-dämpare på bilen nu + original fjädrar. Troligtvis 20 mm lägre än original. Mer tips tack! |
|
|
Kör med HR cup-kit på banbilen (4-dörrars 325), men det är alldeles för mjukt för bana, funkar rätt bra på landsväg. inte alls hårt enligt min mening. Prisvärt kit för vägbil! |
|
|
Sänker man 60 och den är för mjuk skrapar det väl i lite nu & då.. Måste väl va rätt så styv om man sänker 60? |
|
|
Så väldigt stötig blev den inte, men powerflexbussningarna gjorde bilen rätt stötig redan innan bytet av dämpare & fjädrar. Bilen känns som bäst i lite högre farter på krokigare vägar. Den tar inte i alls. Gupp och sånt får man ju ta det lugnt på men det är ingen större fara. Jag rekommenderar Bilstein varmt, likvärdig orginaldämparna som sitter på m-chassit. 60/40 vart en fin sänkning också. Prisvärt kit helt klart! |
|
|
MD: några bilder på hur den vart med sänkningen på? :) |
|
|
Ordnar det på torsdag då jag ska hämta bilen från lackbehandling! Just nu är den lite småsmutsig och inte så kul att plåta, men visst kommer det bilder! |
|
|
MD: låter bra... |
|
|
Jag köpte ett kitt med 15/40 (40 fram var det sagt). men vad det blev har jag ingen aning om. Bilen sänktes nog ca 20-30mm fram (vilket verkar stämma med 40 som var sagt, då jag har m-chassie som sänker 15mm från början), men bak så sänktes det MINST lika mycket. Så fick bekymmer med att däcken tog i skärmar, att det tog i farthinder etc. Räkte med att ha en person bak i bilen för att det skulle räcka med brunslock för att däcken skulle ta i. Så blev lite sne på att sänkningen inta alls stämde med vad jag bestälde. Jag var iväg och frågade varför det var som det var, fick svaret att det skulle vara rätt fjädrar. Så det jag vill säga är att var försiktig med sänka för mycket bak. |
|
|
Beror på om man har spacers, hur höga fälgar, vilken et det är på dem, bradd och vilka däck man har... Man får väll testa sig fram. ExHonda: vad var det för fabrikat? |
|
| Pinsamt så vet jag inte. Jag har kvittot kvar av dem jag köpte av, men det står inte fabrikat. Men det var inte H&R eller motsvarande stort märke. Fjädrarna var även rätt så snälla, inte alls så hårda/stötiga. Men sänkte för mycket. Så ska köpa Bmw´s orginal nu. | |
|
Ex-Honda... Möjligtvis GE-Mottorsport? // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.