|
|
|
|---|---|
|
Körde ca. 1 mil efter lampan tänts, enligt instruktionsboken har man då 8 liter kvar. Men vid ett stopp, stannade motorn från tomgång 2 ggr. Som tur var fanns en bensinmack ett stenkast därifran, efter tankning gick bilen fint igen. Fick i 43 liter, så det fanns bensin kvar. Igår kväll vid gaspådrag från ca. 1300 rpm, bluddrade bara motorn, efter 2000 rpm gick den som ett skott igen. Efter några timmar skulle jag hem, försökte provocera fram bluddrandet igen, men nu drog den klockrent från alla varvtal. Även i morse gick den kanon. Hur länge kan ni andra Z3 ägare köra efter att soppalampan tänts? och kan det ha något samband mellan att min stannade och bluddrandet på riktigt låga varv. Man blir ju lite orolig. Fredrik M - Z3 2.8 | |
|
Tjenare. Jag testade min bensinmätare idag, när mätaren stod på 0 så fick jag i 46 liter( i inst.boken står 51L rymd) och min gick utan problem hela tanken, iofs inte samma motor men ändå... Så jag kan köra en bra bit till när lampan tänds. PS. blir det mågon Z3-träff någon gång eller =) Ha det ///Crille |
|
|
Jag vet ju inte riktigt hur orginal min motor är, det sitter ett sportavgassystem på, men antagligen är motorn pillad på oxå. Uppskattningsvis någonstans mellan 220-230 Hk. Rejäl skillnad mot orginal 2.8'a. En motorkunning polare har teorin att eftersom den är trimmad så trivs den inte riktigt på de allra lägsta varvtalen, och det låter ju rimligt, om den nu är trimmad vill säga. Hade varit kul att mäta bakhjulseffekten på den. Skumt att min stannade så tidigt, visserligen lutade det lite där jag stod, men inte mycket, fast det räckte kanske för att nivån skulle hamna för lågt. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.