|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om det finns några tips på hur jag ska göra med fönsterautomatiken, fönstret åker ner 2 cm när man öppnar dörren, nu när det är vinter? Rutorna fryser ju fast i listerna, finns det möjlighet för att man bränner motorn till fönsterhissarna och hur gör jag för att rutan inte fryser fast? Jag använder inte kupévärmare. Tacksam för tips!!! | |
| På med silicon eller något motsvarande på listerna. Jag smörjer dem ordenligt. Och så innan du öppnar dörren så se till att is och dylikt är bortpetat/skrapat längst ner på rutan, så att rutan kan åka ner sina 2cm utan motstånd. Men hört dem som plockar ur säkringen för detta, och öppnar/försiktigt. Om detta är bra eller ej, detg vet jag inte. Men man mår nästan lite dåligt när man öppnar och fönstret inte åker ner,, nästan hör hur motorn sliter och kämpar för att få rutan. | |
|
Ok...det var något sådant som jag själv också hade tänkt...att dränka listerna med något smörj. Joo, faan när fönstret inte åker ner som det ska så hör man hur motorn jobbar på...låter illa! Jag undrar hur BMW har tänkt att detta ska fungera här i norr...kanske en nog stark motor som sliter ner rutan oavsett vad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.