|
|
|
|---|---|
|
Har en e30 -88 och måste byta länkarmen till vindrutetorkarna. Men det j...kla fläktpaketet sitter i vägen. vore tacksam om man kunde få lite hjälp | |
|
Jag demonterade fläktmotorn för att komma åt länkarmen. Jag tog bort kåpan som sitter som skydd mot fläktmotorn (mitt minne sviker,tror det var 6-7mm 6-kant bultar) som sitter relativt åtkomligt. Motorn sitter fast med clips,demontera dem och ta bort motorn. Sedan bör man vara begåvad med gummiarmar,för man måste vinkla armarna rätt så bra för att komma åt! Tar väl 30 minuter allt som allt om man aldrig gjort den operationen förut,vilket jag inte hade gjort. |
|
|
Japp man får plocka bort fläktmotorn samt för att förenkla samt ge lite mer plats (nån millimeter) så kan man släppa på dom 4 bultar som håller värmepaketet uppifrån... sen är det bara att lirka och trixa så får man ut hela mekanismen..... Mvh Janne |
|
|
skulle behöva veta hur man får bort bläcket framför fläcktmotorn? så jag kan få ut torkarpaketet |
|
|
Sitter med X antal 6/7mm 6-kantsbultar. Lossa dem så får du bort locket och kommer in! |
|
| Man bockar och bugar, tack för hjälpen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.