|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! jag undrar om någon vet exakt vad man behöver för delar när man ska byta till 325:ans isug på en 328:a.. och hur man gör exakt? svårt? behöver man modifiera några saker? tappar man verkligen vridet på låga varv som vissa säger? Tack på förhand! Besök www.Tyskstuk.se. Sidan för Tyskstukade bilar! | |
|
Sök på sökfunktionen och du skall finna vad du söker. Anton |
|
|
Tjena. Jag gjorde det på min förra. Inte lätt men har man alla delar förberedda går det. Kan se om jag kan hitta listan på saker jag behövde när jag kommer hem. Annars är ett tips att söka på google efter m50 manifold så ser du hur en del har gjort. Annars har jag nästan för mig att även jag har beskrivit hur man gör i en tråd. Ja tyvärr tappar du vrid i botten, märks framför allt när du ger dig i väg på 2:an på låga varv i stan osv. Men den drar helt klart mkt bättre på 5000 varv, då sticker den fint. Lycka till! |
|
|
tack för hjälpen har använt sök funktionen men hittade inte någon bra och enkel beskrivning på exakt vad man behöver..bara på hur man går till väga..vore snällt om du hade en lista så kan jag titta på den...föresten hur blir det om du sedan chipar bilen efter att du bytt insuget?? får du ännu bättre vrid på högre varv och tappar ytterligare på låga varv? eller får du tillbaka lite grann på lägre varv? något annat man kan göra för att få tillbaka vridet på låga varv efter att du bytt insug? tack på förhand! Besök www.Tyskstuk.se. Sidan för Tyskstukade bilar! |
|
|
Retligt retligt...Kan inte hitta inköpslistan jag hade med saker jag använde. Men jag minns att jag hade 3 st olika instruktioner jag följde, bl.a. den här som var mest användbar: Länk Minns att jag köpte slang (bränsleslang och kylarslang) på biltema (5 mm resp. 19 mm), t-kors till spolarvätska (2 st har jag för mig, också biltema), slangklämmor (19 mm). T-korsen till 19 mm slangen svarvade jag själv på jobb ur några rör-kopplingar. Temp-givaren (IAT) använde jag den som satt i 325 insuget istället för att flytta över 328:ans. Sist men inte minst behövdes nya packningar till 325 insuget. Dessa beställde jag på bildelsimporten.com för ca 100 :- istället för att gå till bmw och köpa dessa för hör och häpna, 100 :- STYCKET! Sen passar inte fästet till spridarbryggan rakt av utan man får modifiera den lite men det ser du när du kommer så långt! Angående chippning vet jag inte hur mkt ett chip till org. motorn skulle hjälpa dig, däremot kan man säkert vinna mer effekt om du mappar bilen efter insuget är monterat. Att du skulle få tillbaka vridet du förlorar i botten har jag mkt svårt att tänka mig. Tycker du ska försöka, ska nog kunna hjälpa dig om du fastnar! Lycka till! |
|
|
jigga: Bra länk! __________________________ The_one_and_only: Länk Mvh |
|
|
Tack ännu engång! ska inföskaffa mig ett insug så fort plånboken har lust att växa..hehe kan skriva här igen när jag gjort ingreppet... funderar om det finns något ställe runt Gbg trakten som mappar? och till vilket pris ungefär?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.