AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
629

Larmets indikatorlampa slockar efter ett tag. Ska den göra det? [e32]

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Har BMW's originallarm på min 730i E32 -89.
När jag låser och larmar tänds lampan som den ska, men efter ett tag slocknar den. Jag vet inte hur lång tid det går, men misstänker runt ett dygn, jag har aldrig orkat stå kvar och se hur länge den lyser.

Någon annan som noterat samma fenomen? Jag förmodar att det inte skall vara på detta viset.

Nu funderar jag på följande:
1. Lampan släckt = avaktiverat larm?? Känns som det är svårt att testa på annat sätt än att leka inbrottstjuv i min egen bil, men det kanske finns något annat knep för att testa larmet?

2. Vad kan det bero på?

MVH Niklas
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Nu har jag det inte i huvudet men lampan ska slockna efter låt säga 24 timmar, så det är i sin ordning. Larmet är då ändå aktiverat.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Tack för svaret, härligt att höra!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Det Iwarsson säger, stämmer bra! Det är så att på de tidiga vagnarna lyser lampan med ett fast sken i säg 24 timmar, sedan slocknar den. På senare vagnar (93->) så blinkar den alltid, sas!

Du kan ju hissa ned förarrutan o stänga o larma bilen. Sedan kan Du ju ge Dig på att försöka öppna förardörren genom rutan, inifrån (det går inte om Du har deadlockat bilen, men går om Du inte gjort det) o då går larmet, GARANTERAT! Gör det inte det, så är det fel nånstans...Har Du original "stilettnyckel"?

Jag brukar alltid testa larmen så, på bilar jag är intresserad av!

Mvh
Anders

"Lacrimosa dies illa, qua resurget ex favilla judicandus homo reus...."

Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Yes, jag har originalstilettnyckeln. Jag vet att larmet funderar, har lyckats larma bilen av misstag några gånger. Tex genom att öppna motorhuven samtidigt som "code" är aktiverat.
Men jag trodde att larmet hade avaktiverats på något vis, när indikatorlampan inte längre lyste.

Men... förstår du syftet med att lampan slocknar efter ett tag?

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Strömbesparing? Nej, ärligt talat så vet jag inte varför de slocknar, då de drar försumbart med ström...kanske en "gadget" från BMW?

/Anders

"Lacrimosa dies illa, qua resurget ex favilla judicandus homo reus...."

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.