AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
816

Sportavgassytem till BMW?

Visa användare
34
Joz123
320 CI M-sport 05
Tänkte höra vilka här som har skaffat sportavgasssytem till sina bilar(kat-bak) och då framförallt nyare modellerna BMW(03 och uppåt).Vad är era inryck av sportavgassystemet,var det värt beskriv lite hur bilens känns nu till skillnad från förr.

Jag funderar på Ferritas system fast jag vill ha 4utblås(2 på vardera sida).Det hela kalaset går på 10.000kr enligt hemsidan men då antar jag att det gäller 2utblås endast(vet ej priset för 4st).
Tror ni att det blir snyggt med 4 utblås till en 320 eller räcker med med 2utblås,ett på vardera sida?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jag tycker att du ska skaffa ett system likt det som sitter orginal fast med betydligt grövre pipor. Den andra lösningen tycker jag vi ska låta M-bilarna stå för samt den sista varianten till 335an.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Hawar
Hej,

Jag köpte ett Eisenmann system med race ljudnivå och soundpipes. Tycker att bilen blev så mycket roligare att köra efter det. Originalsystemet är lite väl tyst. BMWs sexor låter så underbart. Tycker inte du ska köra 4 pipor utan två st lite grövre än original ser mycket bättre ut. Det är en smaksak så klart. Du ska välja det som känns bäst för dig.
Visa användare
34
Joz123
320 CI M-sport 05
Ok låter bra! Vad köpte du eisenmanpaketet för till din 320a? Var köpte du det och hur mycket gick allting på?

mvh Oz
Hawar
Jag köpte av Xerius racing Länk

Det gick på ca: 8000 inkl. frakt. Har en kompis som jobbar på verkstad så han monterade det för 500:- Det är även enkelt och göra det själv.

Jag är helnöjd tycker definitvt du ska satsa på det. Blir en helt annan bil, morret i garage är inte att leka med ;))
Visa användare
34
Joz123
320 CI M-sport 05
Oj 8000 var ingenting för d paketet,,,men tror du det är dyrare för en nyare 320a elelr är det 8K där med?

Byter dem ut från katalysatorn-bak eller är det endast slutdämpare? För i sådana fall är det ju nästan bättre med Ferrita som fixar allt ink montering för 10K.
Hawar
Hej,

Det är samma pris till din, skiljer inget. Glöm inte säg till bara att du har M-paket vid beställningen. Det är från kat och bakåt om du tar med soundpipes. Du ska definitivt ta soundpipes också.
Visa användare
34
Joz123
320 CI M-sport 05
Fan verkar vara ritkigt schyssta grejer dem har,,,tackar för tipsen! Ska nog göra en beställning så snart som möjligt!

mvh Oz
Hawar
Tar du bara slutdämparen går notan på 5795:- och soundpipes kostar 2295:- enl. sidan.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jga har också Eisenmann på min. Rekomenderas varmt!
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Ifall det är intressesant med 4 utblås så har vi ett Eisenmann avgassystem på lager, med Race ljud. En kund som beställde denna sålde sin bil under tiden, så nu säljer vi den lite billigare..
Skicka PM vid intresse

Mvh
Razvan Terme

www.stylabilen.se
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Har i sommar byggt ett äkta dubbelt avgas från kattarna o bak. 2,5 tum,
4 utblås. Låter gott, kostade omkring 2000:- i delar

Min bil
Länk
Visa användare
34
Joz123
320 CI M-sport 05
Du har PM Razwan!

Grymt låter det,,tänk om man var så kunnig att man kunde bygga upp själv.Tyvärr har jag ingen tillgång till det dock heller för den delen.

Såg bra ut det där:)
Hawar
Tänk på att om du köper ditt system hos Stylabilen så är inte deras responstid den bästa. De struntar i att svara på hälften av mailen och supporten för installationen suger.

Xerius racing support är förstklassig. De svarade på allt och snabbt !
Visa användare
34
Joz123
320 CI M-sport 05
Ok men nu hade dem ett rätt schsyst pris på 4utblås och jag skicka PM till killen som hade hand om det och inväntar svar.Får jag ett schysstpaketpris på slutrör+ljudrör tar jag det annars blir det det som du rekomenderade.

Däremot är jag lite fundersam över montering av 4slutrör.Kostar det lika mycket som att montera 2st eller är det betydligt krångligare,vad tror du priset på det ligger?

mvh Oz

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.