AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
461

Sne slitna bak däck! går det att göra nått åt det??

X///M-JOCKE
När jag har på vinter hjulen sliter den inte snett(15"hjul) men när jag sätter på mina 10,5"x17" sliter den sönder bak däcken på en sommar.Bilen är sänkt och har automatisk nivåreglering(sänksatsen är anpassad till nivåregl.)Går det att ställa bak vagnen och isåfall vem gör det i närheten av Uddevalla.

X///M-JOCKE
X///M-JOCKE
Jag glömde att skriva att jag har en 525 touring -92:a

X///M-JOCKE
Det är väl bara att åka in på en verkstad och göra en hjulinställning?
Ha de
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Undras om en sänkning och nivåregleringsjustering kan påverka hjulinställningsvärdena?
Mig veterligt finns det väl bara en blöjexpress och det är ju Q:s 528.....

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dina hjul är ju inte av den smalare typen, men en viss justering borde det väl gå att göra.
(E46 E36 Z3 finns det ett exenterhylsa (verktyg) för toe-in inställning av bakaxellagerbock)E34 borde väl gå att ställa bakvagnen på också, men vad händer när du ska ha på vinterhjulen igen ??
Alltid svårt med så breda hjul.en del gummiverkstäder
gör väl 4-hjulsinställningar så det är väl bara att ringa runt.

MVH
Hasso
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jocke, om du inte gjort hjulinställning efter säkningen så är camber garanterat fel. Att det märks på sommardäcken men inte vinterdäcken beror förmodligen på att vinterdäcken dels är smalare och har (mycket) mjukare däcksidor.

Skulle starkt rekommendera en hjuinställning. Hjulvinklarna ändras inte av vilka hjul som sitter på.

Mvh Björn
X///M-JOCKE
Ursäkta! Jag visste inte att "Qvarnis" har patent på uttrycket "blöjexpressen".Ja får väll hitta på nått själv.
Dom flesta gummiverkstäder och verkstäder vill inte ens ta i en sänkt bmw.Dom snackade om att fila upp infästningar osv.Men jag trode att det dik att justera.

X///M-JOCKE
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Tja... Jocke...har du nån bild på din kärra?
du glömde nog skriva hur däcken slets.

kan ju bero på fel lufttryck.

antar att du har nått i stil med 275-285 35-40 profil, och då bör du ju ha 3 kilo i bakdäcken.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.