|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihopa,,bytte bensinpump i min -88:as E30 idag,,trodde det var det som var felet men tydligen inte!! Det började med att bilen inte startade efter en shopping tur på stan.. Blev bogsering hem, dan efter startade den och gick bra, sen dan efter det helt död,,pumpen alltså...Jag hör i vanliga fall att den går ( bortplockat baksäte), Så nu sitter en fungerande pump i den men har mätt upp kablarna som går till pumpen och där finns ingen ström!! Finns det nåt relä eller säkring nånstans till pumpen t ex under huven? Tacksam för svar snarast | |
|
Finns ett relä som sitter ihop med tre andra nånstans runt säkringsdosan i motorutrymmet. Minns tyvärr inte vilket av reläerna det är. Men jag hade skitmycket problem med soppapumpen också ett tag. Slutade med att jag blev förbannad o drog helt nya sladdar till den med ett separat nytt relä som går när nyckeln är omvriden typ. Säkert inte så det är kopplar original, men mitt funkar iallafall :-) Men kolla relä och säkringar och dylikt. Sen är det inte säkert att pumpen har ström hela tiden heller. Vill minnas att den bara surrar till lite precis när man vrider nyckeln till acc, för att bygga tryck liksom, sen går den inte mer förräns du startat motorn... |
|
|
Hittade 3 stycken som sitter vid stötdämparfästet på förarsidan, 2 gula och en vit! De gula var samma typ av relä så jag testade byta, men det blev ingen skillnad : ( Ska testa mäta så reläet får ström, sitter säkringen till pumpen bland alla andra i burken vid rutan på förarsidan? Jag tror inte heller pumpen gick hela tiden utan den startade då man vred på nyckeln, men inte nu längre : ( |
|
|
hallå!! Har hittat felet : ) Började testa med att brygga en kabel på reläet så pumpen tvångsstartades..den startade..så felet var i kontakten reläet sitter i!! Så det blev flatstift på reläet så nu spinner hon igen : ) Tack för hjälpen Peter |
|
|
Har problem med min pump också, men jag skulle gärna villja veta om det ska vara ström till alla relän i ACC läget? Eller måste man felsöka/mäta strömmen när man kör med startmotorn? Är verkligen skit kass på el så alla råd är uppskattade. MVH Marcus |
|
|
Vet någon vad det tre reläna är till som sitter vid säkringsboxen på 325orna, alla mina är oranga så jag har svårt att veta vilket som är till pumpen, vad är de andra två till? Någon? Har bytt motor i bilen men det är det ända som inte fungerar, så jag får inte igång motorn. MVH Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.