|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
heltsonika: ja du säg det =) ingen aning..hehe // M.v.h. Daniel |
|
|
2550kr för 530'n 6930kr för 320'n vilket är samma som tidigare. Paap: Jag kollade även på min fd V70 -02 som inte heller den uppfyller kraven för CO2-beskattning, dvs fortfarande går efter vikt och skatten blev 2184kr vilket i stort är detsamma som jag betalade för 1 år sedan. Det är inte så att din granne tittat på en två år gammal räkning för det gjordes ju en generell höjning för något år sedan. Har för mig att jag tidigare (typ 2004) betalade ca. 1700kr för Volvon. ___ //Ulf |
|
|
LexCom: Omg! Jag fick också 2184:- Våra bilar måste vara släkt?! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Paap Reeder |
Programmer! Så här står det om grannens volvo (det är en -02:a): "Så här räknas den nya årsskatten ut för detta fordon: (360:- + 119 * 15:-) * 1.0 = 2145:- (Grundbelopp + koldioxidutsläpp x koldioxidkomponent x eventuell miljö- och bränslefaktor = slutsumma)" Kanske att jag inledningsvis surrade om fel årsmodell ty jag påstod att det var en -01. MVH /// Paap R |
|
69 kronor billigare än 330IAT i alla fall! =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
huwa "För fordon WLR584 är skatten 2916:- per år." för highlinen, skönt att den va nyskattat när den köptes iaf. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
2805:- Skumt att det inte är någon skillnad mot 16 år gammal 750? Vikten är ju densamma, (min E65: 1950 kg), och koldioxidutsläppen borde ju vara mindre! Mvh, Steaman BMW 745 -02 L-R Discovery V8 -01 Audi A4 1,8t -01 BMW 650 CS Scarver -04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.