|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur mycket är rimligt att plana då man planar en 320-topp? Jag har toppen liggandes brevid bilen och tänkte lämna iväg den,dock vet jag inte hur mycket som ska tas bort. Har ni rekomendationer? | |
| det fixar den som planar dom brukar bara ta 0.2-0,3 mm om den inte är jättedålig | |
|
Okej! Toppen ska lämnas iväg på måndag och det kändes bra att ha rekomendationer att gå på. :) Kan tillägga att jag gör detta för att vinna effekt och inte för att toppen är skev. |
|
| Michél:Någon effekt är det inte frågan om då du planar 0,3mm högst 1hk vore jag du skulle jag sätta dit en 325 motor då har du 40hk till. | |
|
Jo,men då detta enbart är min bruksbil så får 320-motorn räcka. Så 0,3mm är det maximala man kan plana ner toppen innan det blir kritiskt? |
|
| om toppen inte har vart planad förut så går det att plana mer det finns ett visst mått på totalhöjden på toppen som man ej ska understiga kommer ej ihåg hur mycket det är | |
|
Tobbe: Jo,jag sökte igenom på forumet och hittade den infon,men förstod inte vad som menades med den. Nu vet jag,tack för infon! |
|
|
varsågod |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.