AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.190

Efterinkoppling TV?

Ni
30
Nicke N
X5 4,4i -03
Går det att köpa till TV-sats till dvd-navigationen i en X5 2003? Går det att koppla in dvd-spelare? Tacksam för svar.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det går alldeles utmärkt. BMW's TV-sats för eftermontering kostar bara 11000 med hybridmodul (analog/digital). Med det kan du sedan koppla in en DVD-spelare.
Om det är möjligt att installera DVD-spelare utan TV-modulen för filmvvisning i monitorn vet jag inte. Sök på nätet, det finns massor att hitta om detta för BMW.
Ni
30
Nicke N
X5 4,4i -03
Rena extrapriset alltså ;- Tack för beskedet.
X
58
X man
X5 3,0 -03
Om du inte vill skaffa en tv-modul finns detta alternativ för inkoppling av dvd till din bef. utrustning. Länk

Har själv handlat "Advanced TV In Motion Lead" från detta företag, snabb leverans o bra support!

/Janne
Ni
30
Nicke N
X5 4,4i -03
Verkar bra. Har du nån prisuppgift?
X
58
X man
X5 3,0 -03
Priser finns på sidan som jag hänvisade till! Gäller det artikeln "AV Input - X5 with nav but NO TV" hamnar det totalt på ca. 4500:- inkl frakt enl. mina uträkningar.

/Janne
Ni
30
Nicke N
X5 4,4i -03
Stort tack! Om man hittar någon X5:a på skroten, grejar man då att plocka över tv-modulen?
X
58
X man
X5 3,0 -03
Sannolikheten att du hittar en hybrid tv-modul på skroten är mycke liten. Men om.... så e de ingen svårighet att plocka själva modulen. Däremot ska du ha en extra kabelhärva, tv-antennen som sitter i kofångaren etc. Du hajar kanske vad jag menar, de kan va tufft att få ihop allt på skroten. Själv köpte jag hela tv-kittet på BMW för ca.11.500:- och monterade själv.Fixade sen själv med lite pyssel Av in o utgångar som jag kopplade ihop med mina nackstödsskärmar med inbyggd dvd och köpte en tv-free modul på nätet. Allt funkar kalas och mina två grabbar tycker bilresan blir ännu trevligare.

/Janne
Ni
30
Nicke N
X5 4,4i -03
Ok, jag trodde man kunde plocka över den ordinarie enheten. PDC saknas oxå. Läste nånstans i forumet att eftermontering skulle gå på runt 32 000 kr. Går det att komma undan billigare?
X
58
X man
X5 3,0 -03
32000:- för eftermontering av tv-modul?! Som sagt ca. 11000:- för prylarna och vad gäller arbetet rör det sig väl om ett par tusen. Det som tar mest tid är monteringen av antenn. Ring och kolla med närmaste aukt. BMW verkstad för exakt pris.

/Janne
Ni
30
Nicke N
X5 4,4i -03
32 000 gällde eftermontering pdc.
X
58
X man
X5 3,0 -03
Okej, men ändå.... sjukt dyrt!

/Janne
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag köpte min hybrid analog/digital på Ebay
Splitterny för 666 euro

min bil: Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Nicke N: Du har powerpost!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.