|
|
|
|---|---|
|
holloj nu har jag funderingar runt en bmw m535i prestanda!!!! tycker att bilen river i riktigt fin över4000 varv 1,2,3 men sedan avtar det på 4an och 5an går upp till 160 hyffsat fort men sedan gåre segt på 5an undrar om dom brukar avta å fort blir inge orre över 170km/h men visst jag brukar inte pressa mer än några hundra meter heller.. någon som har funderingar kring detta? för den går bra på dom tidigare växlarna upp till 100 går som en dans skriv på bara mvh robban | |
|
Med ett luftmotstånd som en mindre ladugård ,så är det ingen raket i de högre hastighetsregistren.. Men handhar du växellåda,(manuella)+gaspedal på rätt sätt så är det en pigg vagn,men varvtalet behöver vara rätt vid växlingarna för att den ska gå "riktigt bra".. Den har trots allt ingen "fantastisk toppeffekt" eller för den delen massor med hk längre ned i registret,men den har diffbroms!+bakhjulsdrift +inte allt för hög tjänstevikt vilket underskattas av många vid "spontant gasande" t.ex i(eller ut ur) rondeller eller snävare kurvor :) Tror jag kommer att bli besviken när jag avyttrar denna vagn,rent prestandamässigt/körmässigt.. Ska jag bli nöjd efter ett bilbyte måste jag nog t.ex gå till en Alpina B10 3,5 E34 t.ex eller någon annan "lite tunad" BMW med både mer potent motor + att jag absolut måste hitta en med diffbroms i alla fall.. Tvekar i t.ex ett val till en 528i E39 eller dylikt(undantaget V8,de vill jag inte ha pga för mig höga driftkostnader,prestandan räcker nog till där misstänker jag :)) Kanske en 530D E39 vore något,men visst, ingen raket heller,men kanske bättre totalekonomi hur som haver som kan dölja det trista faktum att den är dieseldriven :) Jaja...Lite "extra" funderingar bara ;) Mvh Janne. |
|
| Precis som Janne säger är aerodynamiken inte den bästa... Och det är ju inte heller någon värstingmaskin med sina 204hk. 170-180 brukar gå relativt snabbt. Sen går det segare. | |
| ojdå!!!, min går ganska snabb upp till 250kmh tycker jag! | |
|
Allting är relativt! Jämfört med en tex en manuell 540i E39 så känns M535:an inte lika pigg... |
|
Paap Reeder |
... original skall dom väl en manuell orka med 220 har jag för mig och med M-paketet ytterligare + 5 kmh. (Det är väl bakspoilerns som fäller avgörandet ...?) MVH /// Paap R |
|
Automobil lyckades klocka en M535.a till exakt 7,0sek från 0-100km/h med ett "extra hjul" som mätmetod osv...Teknikens Värld lyckades dock "bara" fixa detta på 7,8sekunder.. Visst,de har väl lite olika testförutsättningar/test dessa båda tidningar, men en liten "hint" om prestandan i "startblocksrace" iaf.. 224km/h står det i min instruktionsbok på en M535:a som topphastighetsangivelse+att det står 7.5sek där från 0-100. Mvh Janne. |
|
| okej men finns det något tipps att få den och gå bättre... bulsair rören och den skiten är bortkopplad... men finns det något enklare man kan göra så att den går bättre`? mvh robban | |
|
har du boxen med 8lägen så kan man ställa fram tändningen 4grader... är nog det billigaste jag kan komma på.... |
|
Paap Reeder |
... annars är det bara att börja investera. Varje hästkraft kostar 1000:- att få fram och för att passera 250 kmh går det åt minst 50 till eftersom CW- värdet är så kass. MVH /// Paap R |
| jo kan tro det att det är dyrt å trimma dom.. funderar på och köpa mig en bmw 524td eller en 325tds e36 och fixa med.. nugon som kör någon sådan med lite fart i? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.