AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.312

Språk färddator e32?

CK
269
CKamondi
740iA -95
Hej! Jag shoppade en 735 ia igår, en e32. Färddatorn är på tyska och även om jag gör som i gds-arkivet (håller inne check control) så får jag inte engelska att funka. Varken US eller UK. Spanska, tyska, franska funkar utan problem dock.

Vad kan jag göra åt det? Är det något jag gör fel? :).

Underbar bil i övrigt, känns som en vettig bil att börja BMW-ägandet med! :).

Mvh Christian
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
Hmmmm strange :-) du gör ju uppenbarligen rätt om du lyckas byta språk. Jag fick det rätt på en gång, tror att engelska us är det första som dyker upp efter tyskan?? bara att fortsätta försöka.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
Visa användare
69
Christer B
525iA -89
BTW välkommen hit å grattis till ett förhoppningsvis bra bilköp.

Fd // Adrenalin. Får man ta BMW:n med sej in i himlen Länk ?
CK
269
CKamondi
740iA -95
För mig är engelska typ sista alternativet innan man kommer tillbaka till franska. Ganska konstigt eftersom det är en svensksåld bil :). Det är version 2.0 om det kanske har någon roll, hmm.

Tack tack, jag kommer nog bli nöjd, känns som så hittills :).
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ööhhh, annars får Du väl ta en Hermods-kurs i Tyska ;-)

Nej, Du gör rätt, är Du säker på att Du inte släpper knappen för tidigt eller för sent?

/Anders

"Lacrimosa dies illa, qua resurget ex favilla judicandus homo reus..."
CK
269
CKamondi
740iA -95
Japp, helt säker. Jag ska gå ut och testa ett par gånger till, jag får ju alla andra språk att funka :). Wierd!
Jag tycker det är charmigt med tyskan i panelen, i en bumse som E32 så känns det rätt :P
Eftersom min panel oftast får för sig att prata franska efter ett tag så är det säkrast att ha på tyska också. Är man inte helt bortkommen så förstår man vad bilen vill.
CK
269
CKamondi
740iA -95
En snabb fråga. När jag är ute o kör så plingar den till och visar hur många grader det är ute. Så långt är jag med. Men efter ett tag plingar den till 3 gånger i ganska lågt tempo, utan att visa något. Vad betyder det? :)

Mvh Christian
Är det vid 3 grader kanske?
Det är bilen som varnar för halka.
3 grader dyker upp i OBC'n och celiciustecknet blinkar, plus ett litet pling :P
CK
269
CKamondi
740iA -95
Det gör det. Då plingar den en gång och så dyker temperaturen upp i OBC'n. Men sedan (kanske 2-3 min? Inte så stor koll än) så piper den tre gånger utan att något dyker upp på OBC'n.

Mvh Christian
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
CKamondi:

Det är för varje hel timme den låter tre ggr.
CK
269
CKamondi
740iA -95
Iwarsson:

Tack! :D. Äntligen slipper man grubbla mer på det, hehe.

Hur får man på intensivspolningen? Jag har en behållare under huven som är fylld med ren spolarvätska. Är det knappen som sitter längst ut på vindrutetorkararmen vid ratten? Lika som knappen man styr OBC'n med på fast på motsatt sida såklart! Om det är den så händer det inget när jag trycker på den, vad kan det vara som strular isåfall?

Mvh Christian
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
ja det är den som är till intensivrengörningn.

kolla så att pumpen går o om du har ström fram till pumpen.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Grattis till nytillskottet CKamondi. Kul med mera E32or i Eskilstuna. Som du sa är det en vettig första bmw.

Brukar ärja en del i kontakterna till pumparna, du kan ju testa att byta plats på pumparna för att se om det är pumpen som är ihjäl. Är den död så har jag nog ett antal liggande till övers.

Är bilen svensksåld så borde väl engelska vara standard tycker man. Du kan ju testa att lyfta batteripolen några sekunder och sen se vilket språk den börjar med.
Tyska är alltid standard, spelar ingen roll om den är svensksåld.
CK
269
CKamondi
740iA -95
InfiniteObscurity: Tack! Jag bytte batteri idag så det var batterifritt i nån halvtimme, har glömt bort att testa byta språk, ska testa det strax! :)

Ah, testade om pumpen gick igår i GDS-hallen i fröslunda, det gjorde den icke. Ska även testa att byta plats på pumparna, tack för tipset! Hör av mig om det är pumpen som är död! :).

Mvh Chrille

CK
269
CKamondi
740iA -95
Tack för påminnelsen, nu funkar engelska! :D

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.