AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
935

Varför valde ni 3-serie framför 5-serie...

ad
194
adde_tz
530 GT xDrive
Jag undrar bara varför ni som är 3-serie ägare valde just 3-serie i stället för 5-serie? Är det prisskilnaden, är det för att 3-serie är sportigare? Är den förstor att hantera? Är det mycket dyrare att äga 5-serie? Dyrare i drift? Rent allmänt. Eller är det bara en smakfråga! Jag personligen tycker att E60 är en snygg bil och ett bra alternativ till E90. Den ser nästan ut som E90.
Tycker E60/61 med M-paket är mycket snyggare än E90/91.
Jag får dock inte plats med en 5:a i garaget så det blev en ny 3:a =)

Är inte så ledsen för det..........

Annars tycker jag inte det skiljer sig så mycket mellan 5:an och 3:an utom utrymmet som är till 5:an fördel.

Länk
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
När jag skaffa min E30 var det iallfall för utseendet skulle och att försäkring/skatt är längre på dem. Med endast studje bidrag fick man spara på det mesta på den tiden ;D.
har en e39 i familjen och jag sjölv har en e46... skillnaden är väl att på små krokiga vägar så är e46 oslagbar.. den är så himla rolig att köra så det var nog det som fick mig att välja den
We
210
Weismüller
Audi A6 Avant -08
Köpte min 330 coupe för att jag ville ha en sportig och smidig bil och relativt praktisk bil. Nästa bil blir dock en ännu mer praktisk bil (Läs: 5-serie Touring)

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Valde E46 för sportigheten. Tänkte att jag kan skaffa en 5'a när jag har familj istället.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag behöver inte utrymmet i e E60/61 (bytte i själva verket upp mig från 1-serien till E90), 3-serien är en modernare konstruktion och betydligt roligare att köra, och sist men inte minst spelar ekonomin in en del.
Det vägde mellan E60 och E90 när jag skulle byta, men 'femmans' något bättre komfort räckte inte för att kompensera för att 'trean' är roligare och mer ekonomisk.
Dessutom har jag ju 3 st 5-seriebilar av äldre årgångar 'i familjen' - E28:orna är väl ungefär lika rymliga som 3-serien E90, medan E34:an är snäppet rymligare och faktiskt riktigt komfortabel i jämförelse, trots 16 år på nacken!

/// Gunnar E.
säger man inte bil efter personlighet??
bättre liten och rapp än stor och slapp
e30 forever
tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
ja det är väl ofta rätt enkelt att man får mer för pengarna. Om man vill byta bort "onödigt" utrymme om man inte är en hel familj, mot extrautrustning för samma peng kan man väl säga.
Jag valde inte. Jag tog båda. :) e30 är oslagbar i körglädje, medan 39 är nästan oslagbar i komfort, även om den har viss körglädje. Det bästa av två världar helt enkelt. :)
gretzky
Valde e-46 för att den är så MYCKET snyggare än 5-serien! Trots att jag haft den ett tag nu så tycker jag fortfarande e-46 karossen är en av de snyggaste bmw tillverkat. Men de e klart smaken e ju som "sätesmuskeln" :D

dieseldoris
Tjänstebilsregler...

/Udo Dirkelsniff
Länk
Valde 3:an eftersom den har en lite sportigare framtoning än 5:an.
3:an växer ju också i storlek med varje modellbyte och E90 är perfekt storleksmässigt. 5:an känns lite för "vuxen" för min smak men jag har så smått börjat snegla på 5-serien och det är inte helt omöjligt att det efter den kommande nya BMWn blir en 5-serie. Så att man samlar på sig några vuxenpoäng...

Keep Your Distance!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Snyggare, roligare och billigare.

Vad jag missar är komforten, utrymmet och även en liten del av kvaliten.

Prioriteringsfråga..

Min Cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.